Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genezen van downsyndroom

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Bidders met gave van genezing …

>

> —————-

>

> Flauwe kul. Die gave bestaat niet. Niet in

> werkelijkheid, niet in een gezonde theologie.

>

> Er zijn geen mensen die een streepje voor hebben

> bij God.

Dan ben ik toch een andere mening toegedaan dan jou, die van jou is van je zelf en heeft geen fundatie, die van mij is niet van mezelf en is onderdeel van mijn fundatie.

1 Korintiërs 12

Vele gaven, één Geest

1 Ten aanzien van de uitingen des geestes, broeders, wil ik u niet onkundig laten. 2 Gij weet, dat gij, toen gij nog heidenen waart, u blindelings naar de stomme afgoden liet heendrijven. 3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, door de Geest Gods sprekende, zegt: Vervloekt is Jezus; en dat niemand kan zeggen: Jezus is Here, dan door de heilige Geest.

4 Er is verscheidenheid in genadegaven, maar het is dezelfde Geest; 5 en er is verscheidenheid in bedieningen, maar het is dezelfde Here; 6 en er is verscheidenheid in werkingen, maar het is dezelfde God, die alles in allen werkt. 7 Maar aan een ieder wordt de openbaring van de Geest gegeven tot welzijn van allen. 8 Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtens dezelfde Geest; 9 aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gaven van genezingen door die ene Geest; 10 aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aan de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen. 11 Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil.

• Frederik D

Dus die passage over de linkerwang heb jij uit je Bijbel gescheurd.

• samuel

Nee hoor, heb je iemand geslagen dan?

• Frederik D

Je smoest.

———————

Coniine is een alkaloïde afkomstig van de plant gevlekte scheerling (Conium maculatum), één van de allergiftigste planten die in Europa (met uitzondering van IJsland) voorkomen. Coniine wordt snel door de huid en slijmvliezen in het lichaam opgenomen en vervolgens snel gemetaboliseerd. Coniine heeft een op nicotine gelijkende werking en tast de werking van het centrale zenuwstelsel aan waarbij misselijkheid en braken op de voorgrond staan. Daarnaast verlamt het de skeletspieren op dezelfde wijze als curare-achtigen dat doen. Deze verschijnselen beginnen ongeveer een half uur na inname, en de dood treedt door verlamming van de ademhalingsspieren pas na meerdere uren (bij vol bewustzijn) in. Er is geen tegengif voor coniine. De chemische naam voor coniine is (S)-2-Propylpiperidine, en het was het eerste alkaloïd dat geheel synthetisch werd gemaakt (in 1885).

Men gaat er soms van uit dat het gif uit de gifbeker die Socrates dronk (en dat tot zijn dood leidde in 399 v.Chr.) coniine was, maar dit wordt door sommigen betwist. Coniine komt voor in planten van het geslacht Conium, zoals de bij ons voorkomende gevlekte scheerling, een schermbloemige zoals fluitenkruid of berenklauw, maar met een duidelijke blauwe schijn in de steel en de bladeren. Deze planten zijn giftig voor mens en dier. De dodelijke dosis is voor een paard 1,8 tot 2,2 kg bladeren, voor vee 0,45 tot 0,9 kg, en voor schapen 0,2 kg of minder. De gehele plant is giftig, met name de wortel en de zaden. Een dosis van 0,5 tot 1 gram coniine is voor de mens en apen dodelijk.

————————

http://nl.wikipedia.org/wiki/Coniine

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/01/Coniin_-_Coniine.svg/264px-Coniin_-_Coniine.svg.png

• Frederik D

Er gebeuren geen wonderen, dus ook geen wonderbaarlijke genezingen.

Er is mij geen enkele echte wonderbaarlijke genezing bekend. Ik was er bijna eentje op het spoor. Maar helaas. Ellen droop af. Maar misschien ken jij een echte wonderbaarlijke genezing? Ik ben benieuwd.

• samuel

Knap hoor dat je dat op kan zoeken!

Wat was je punt ook al weer?

Had het iets te maken met indien, als, iets in die geest?

• Frederik D

Je volgt de Bijbel maar die passage over de linkerwang sla je over?

• samuel

Ja ik ken er wel een paar. lees de Bijbel eens, gedocumenteerd en wel.

• samuel

Nee hoor.

Jij wel.

Geloof je het ook wat er in de Bijbel staat?

• Frederik D

Jij durft geen dodelijk drankje te drinken. Ik ook niet. Maar jij beroept je op de Bijbel, ik niet. En de Bijbel zegt dat de ware gelovige gerust een dodelijk drankje kunt drinken. Maar je bent een kleingelovige.