Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

En zij sloegen er geen acht op !

• Johanan

Jouw woorden,je hoort mij niet zeggen dat geen JG's niet deugen.

Het tegendeel zelfs,de meeste mensen zijn niet slecht of wat maar ook.

Maar het is nog steeds Jehovah die de maatstaf bepaald wat goed of slecht is,of hoe Hij

aanbeden wil worden.

En daar veranderd nog een JG ,nog wie maar ook iets aan,dus zijn er ook die er mee stoppen.

Weet je nog, jij natuurlijk niet jij geloofd daar niet in,….De vrije wil.

Jehovah verplicht niemand om hem te dienen,het is aan de mens om een keuze te maken,maar dat heeft altijd gevolgen.

Weet je nog Noach,mensen kozen er voor niet naar zijn woorden te luisteren.

Johanan.

• Johanan

Zou in Noach's tijd moeilijk zijn geweest.

Maar zelfs dan zou het geen zin hebben gehad.

Johanan.

• Johanan

Het is zonde Samuel,maar je begrijpt echt niet waar het om gaat,en heb gezin in

het spelletje welles niettus.

Einde Discussie.

Johanan.

• samuel

Zo als je ziet begrijp ik heel goed waar het om gaat! Dat je moeilijk kan aanvaarden, ja dat kan!

Er is geen wellus nietus en al helemaal geen spelletje, ik speel geen spelletjes met het geloof, zou jij ook niet moeten doen op je leeftijd, je neemt het wel aan of niet.

En dat is einde discussie.

• CU

Nee hoor, geen einde discussie.

Ik ga nog even door met te stellen dat Johanan deze ronde op zijn naam heeft geschreven. Al is het alleen maar door zijn vriendelijkheid. Jouw opgeblazenheid past niet eens in zijn schaduw.

• Johanan

Je hoeft mij,indien dat het geval is,niet te verdedigen hoor

Theo is de beroerste niet.

Johanan.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Als iedereen JG zou zijn, dan waren er JG

> regeringen, JG politie, JG boeven en … JG

> legers. Heus. Zo gaat dat.

Dat is een volgend probleem omdat JG ook niks met politiek te maken willen hebben.

Ze hebben/willen wel de lusten dankzij de politiek maar niet de lasten behalve noodgedwongen belasting betalen.

• theo

Gods wil volbrengen…daar wringt op zich de schoen toch al?

Sabbath zaterdag/zondag +zaterdags/zondags heilging/rust- verjaardag vieren- bloedtransfusie- geen varkensvlees eten- geen psalmen zingen of juist wel- zondebesef- kleding van tweeerlei snit- ongstelde vrouwen geen hand geven- samenkomsten niet verzuimen- weerspannige kinderen doden alsmede mensen die vremd gaan- etc. etc. etc.

• theo

Maar beste Johanan, waarom dan die dreigende toon: PAs op want …..

Dat heeft toch alles te maken met angstprediken ?

• Johanan

Zal je deze chit maar niet aanrekenen,neem eens echt bijbel studie theo

in plaats van je zo te vernederen ,en dat als predikant???????????????

Foei

Johanan.