Johanan Schreef:
——————————————————-
> Wat doen die dan al twee duizend jaar? Elkaar
> afmaken in de honderden oorlogen?
> Twee wereldoorlogen met honderd miljoen
> doden,geestelijken die de wapens zegenen.
Ja klopt, maar dat je nu alleen aan de christenen wil toeschrijven is natuurlijk grote onzin, terwijl christen al bijna tweeduizend jaar het Evangelie verspreiden en de mens tot bekering roepen omdat er een rechtvaardig oordeel komt. toch! Voor het christendom en zeker al ver voor het JG genootschap is opgericht door een uiterst dubieus figuur die er niet zo heel vredelievende manier van leven op na hield, waren er vele oorlogen en ook velen doden door oorlog en geweld door religieuze rijken.
>
> De toekomst van al die zogenaamde christen die
> elkaar hebben afgemaakt eindigd in Armageddon.
Armaggeddon/ Megiddo is een plek, in het noorden van Israël het is een plek waar een oorlog zal plaatsvinden. Ik denk dat de zg Jehova Getuige er ook zijn einde zal hebben zeker.
> Jezus woorden in Matth 2315;..Wee U,
> schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars!, want
> GIJ doorkruist de zee en het droge land om één
> proseliet te maken, en wanneer hij er een wordt,
> maakt GIJ hem tot een voorwerp voor Gehe̱nna,
> tweemaal zo erg als GIJZELF.
Ja dat klopt dat staat er in Matteüs 23.
>
> Bij geen enkele oorlog,in welke vorm maar ook zijn
> de getuigen betrokken geweest.
> Tijden de tweede WO zijn er duizenden gedood om
> dat ze weigerden de wapens tegen hun medemens te
> gebruiken
> laat staan tegen medegelovigen.
Ik weet niet wat de getuigen gedaan hebben in de burgeroorlog in Amerika, jij wel?
Dat er in de tweede wereld oorlog velen zijn omgekomen dat is spijtig, maar ook zigeuners en homoseksuelen, geestelijk gehandicapten en natuurlijk de Joden.
Hebben die dan wel allemaal de wapens opgenomen en gebruikt?
Even ter aanvulling wat te denken van de eerste christenen die door Nero vermoord zijn, waren die gewelddadig? Of voor de vele christenen die vermoord en vervolgt zijn in die eerste vierhonderd jaar, door hun onschuldig bloed vergoten door hun geloof en de verspreiding van het Evangelie, kennen wij Jezus Christus en God de Vader en de Bijbel, en dan kan het genootschap de JG`s wel een ander boek geschreven hebben, het is wel daar op gebaseerd, net als de Koran, nu blijf ik bij het origineel en wil geen imitatie.
Het christendom heeft veel geleden, miljoenen hebben er hun leven voor gegeven en verloren. En het wordt zwaar misbruikt door de machthebbers, zoals die zg geestelijken van de hoer van Babylon.
>
> Ben een paar dagen ouder dan jij,maar heb gezien
> hoe mensen, christenen werden afgemaakt ,door
> anderen christenen.
> Mijn eigen vader ontsnapte op een haar na aan deze
> moordenaars.
Ja dat wweet ik dat je een paar dagen ouder bent dan mij, maar je vader was geen Jehova Getuigen en jij ook niet toentertijd dat ben je pas in de jaren zestig geworden!
Mijn familie heeft de oorlog meegemaakt in Rotterdam, en mijn oma heeft het bombardement overleeft op Rotterdam zuid, ze heeft er ook vele zien gaan.
Dat jij iedereen christen in je verhaal noemt omdat er toevallig op de buckel van de Duitse soldaten stond “Gott mit uns” zegt nog niks over diegene die dat uniform draagt!
Jezus werd ook door het gelovige volk eerst jubelend Jeruzalem ingehaald en later stond dat zelfde volk te roepen kruisig Hem.
>
>
> Johanan.
Jezus zei al denk niet dat Ik gekomen ben om de vrede te brengen!
32 Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is; 33 maar al wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal ook Ik verloochenen voor mijn Vader, die in de hemelen is.
34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Matt. 10
Ik moet altijd denken aan deze woorden van mijn Heer en Heiland, als ik naar de wereld kijk, hoe waar zijn Zijn woorden.