Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

En zij sloegen er geen acht op !

• theo

Het verhaal gaat dan ook niet over vernietiging maar over redding.

Hoe luguber dat ook moge klinken omdat er meer slachtoffers dan overlevenden waren.

Maar goed, als iemand ( noodgedwongen ) het verhaal als historische waarheid moet/wil beschouwen dan is bovenstaande visie natuurlijk helemaal niet aan de orde.

En krijgen we nu opnieuw een discussie over wel dan niet historisch.

• Johanan

Theo er bestaat geen hel.

Mensen die door Jehovah God worden terecht gesteld zijn er gewoon niet meer.

Waar was Adam voor hij werd geformeerd? nergens hij was er niet.

Johanan.

• theo

Eerder schreef je ergens dat JG er vanaf den beginne zijn geweest…. al die mensen waren even hartgrondig econsequent pacifistisch als de JG de laatste 100 jaar… huh ..mijn vraagteken === doet het niet meer.==

• theo

Daar denken andere gelovigen dan weer anders over zoals je weet en darom zette ik er ook een zinnetje onder.

• Frederik D

Het is een reddingsverhaal. Maar wel een verhaal dat flink mank gaat. Dat een mens slechts weinigen kan redden, is aanvaardbaar. Maar God kan iedereen redden en daarom is het onaanvaardbaar dat hij slechts een handjevol mensen redt.

Het verhaal van Noach komt nogal blasfemisch over.

Toch absurd dat ik, een ongelovige, God wil redden uit de blasfemische handen van gelovigen.

• Frederik D

Adam bestond al vóór den beginne in Gods geest.

• Frederik D

Als elke christen een JG was, dan bestond het christendom niet meer. Dan waren we nu allemaal mohammedaan, inclusief jij.

• Johanan

Wat mensen met informatie doen is relevant.

En met jouw is het altijd het zelde verhaal,je geloofd niet in Jehovah God,nog in zijn schepping.

Denk je dan dat het voor mij wat uit maakt of jij wel of niet in een waterdichte Ark geloofd;..nee toch.

Het probleem bij mensen is altijd het zelfde,ze moeten het eerst ondervinden,maar ja dan is het te laat.

Johanan.

• theo

Als iedereen JG zou zijn dan zou er geen oorlog meer zijn.

• theo

Dus toch een dreigement net als bij ons vroeger.

Geloof want anders zwaait er wat !!