Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

En zij sloegen er geen acht op !

• theo

???????????????

Gods wil , daar had jij het over.

Wat is volgens jou Gods wil ?

Ik noemde blijkbaar verkeerde voorbeelden.

Kun jij dan wat voorbeelden noemen?

• Daan

Mattheus 24:6-8 : Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. 8 Doch dat alles is het begin der weeën.

2 Timotheus 3:1-9 :

Besef wel dat er in de laatste dagen moeilijke tijden zullen aanbreken. 2 Want de mensen zullen zelfzuchtig zijn en belust op geld, arrogant en hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan hun ouders, ondankbaar, goddeloos, 3 liefdeloos, onverzoenlijk, kwaadsprekend, onbeheerst, wreed, kwaadwillig, 4 verraderlijk, roekeloos, verwaand, meer genotzuchtig dan godvruchtig; 5 de schijn van vroomheid zullen zij ophouden, maar het wezen ervan verloochenen. Houd zulke mensen op een afstand.

6 Want van dit slag zijn zij die de huizen binnendringen en onverstandige vrouwen inpalmen, die met zonden zijn beladen, die door allerlei begeerten worden gedreven, 7 die aldoor willen leren, maar er nooit in slagen om tot de kennis van de waarheid te komen. 8 Zoals Jannes en Jambres eertijds tegen Mozes opstonden, zo verzetten deze mensen zich tegen de waarheid; het zijn mensen met een verwarde geest en een onbetrouwbaar geloof. 9 Maar zij zullen weinig succes hebben, want iedereen zal hun dwaasheid doorzien, zoals ook die twee overkwam.

Dit is in volle gang .

• theo

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Je leest de reacties en zij sloegen er geen acht

> op!

>

> Boaz.

Maar jij slaat er ook geen acht op want jij gaatje nu niet aansluiten bij de JG.

Toch?

• theo

Jij Johanan ( en Boaz ook zo begrijp ik) slaat/slaan er WEL acht op.

Waaruit blijkt dat?

Wat is het effect op je geloof of doen of laten doordat je er WEL acht op slaat ?

• Johanan

Wees nu eens een echte vent,en zeg dat tegen Jehovah,of nog beter

ga eens de kleine profeten bestuderen je weet wel van af Hos t/m Mal.

Dan wordt een persoon als jij strond ziek van ,veel gaan over Jehovah's dag.

Zolang je niet weet wat de gouden draad in de bijbel is,en die begind met Gen 3 :15

blijf je …je storen aan de waarschuwing die Jehovah in deze tijd laat uit gaan Matth 24:14.

En als jij in de veronderstelling bent,en dat ben je,dat Jehovah binnenkort niet zal ingrijpen

dan leef je in een droom wereld,en dan behoor je tot die mensen die riepen dit schip kan niet vergaan.

De meesten mensen,christenen,zien één belangrijk feit over het hoofd,Jehovah had een voornemen,en dat heeft hij nog steeds.

De aarde tot een paradijs te maken.en geloof me theo niemand in de hemel of op deze aarde zal dat verhinderen.

Was Jezus ook een doem prediker toen hij te kennen gaf dat er een grote verdrukking over Jeruzalem zou komen?

Met gevolg dat 1miljoen honderd-duizend mensen werden om gebracht,of was het beter geweest,en dat doe jij en velen anderen,

laat ze maar kletsen hoor,en die waarschuwing van Jezus ….puur bang makerij moet je niet serieus nemen.

Gaf hij niet duidelijk te kennen dat men alleen in leven kon blijven door de stad te verlaten,en zelfs niets mee te nemen.

Was Noach een doem prediker die mischien wel 50 jr vertelde dat er iets verschrikkelijks zou gaan gebeuren?

Maar neem een goede raad aan en verdiep je eens in de kleine profeten.

Johanan.

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> BOAZ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Je leest de reacties en zij sloegen er geen

> acht

> > op!

> >

> > Boaz.

>

>

> Maar jij slaat er ook geen acht op want jij gaatje

> nu niet aansluiten bij de JG.

Wat hebben de JG daarmee te maken ?

Boaz gelooft in de Bijbel en weet net zo goed als Keessie-Florin-Samuel-Perihelium en nog meer bekende prikkers dat alles gaat uitkomen wat erin geschreven staat !

Daar hoef je echt geen JG voor te zijn hoor.

>

> Toch?

• theo

Johanan.

Kun jij een periode van laten we zeggen 10 of 30 - 50 jaar opnoemen waar de afgelopen 2000 jaar GEEN verdrukking is geweest op deze wereld?

Dat wij in West Europa in de zeer gelukkige omstandigheid verkeren dat er na WO2 geen oorlog is geweest is in west Europa werkelijk een uniek verschijnsel in de gehele menselijke geschiedenis op de gehele wereld.

• theo

Natuurlijk niet.

JG gaan echter bij de deuren langs om de mensen tewaarschuwen en te proberen zich bij hun aan te sluiten want dat is de enige kans op redding.

De mensen luisterden niet naar Noach zo is de stelling.. Boaz luistert ook niet naar de JG.

• Johanan

Laat maar theo,op het mement dat men beledigend wordt,en dat doe ik ook aan de deur,is het voor mij over.

Wat je neer zet is onchristelijk,je kunt wel niet kwetsen,maar hier ga ik niet mee door.

Johanan.

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Jij Johanan ( en Boaz ook zo begrijp ik)

> slaat/slaan er WEL acht op.

>

> Waaruit blijkt dat?

Of ik er wel/geen acht op sla doet nu even niet terzake.

Het gaat puur om de Bijbel.

Degene die er wel acht op slaan onderhouden Gods geboden.

Dus…..

Stoppen met liegen-bedriegen-dronkenmansschap-afgoderij-homoseks ect, want die gaan anders allemaal de pijp uit.

Zie 1 Kor.6:9-10

>

> Wat is het effect op je geloof of doen of laten

> doordat je er WEL acht op slaat ?

WIE hebben de vloed overleefd ?

En waarom ?