Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

`alverzoening grootste bedreiging van het christendom`

• Frederik D

Sterker nog, Peri is in de leer geweest bij de Taliban. Maar Peri is eigenlijk niet relevant.

Mijn punt is dat de commissie zich slecht van haar taak heeft gekweten omdat zij niet duidelijk heeft gemaakt dat aion geen aion betekent. Heus, ik schroom niet om jou aan te vallen. Maar aion betekent geen eeuwigheid. Jammer voor Samuël want ik gun hem ook eens gelijk. Zeker vandaag. Vandaag wil jou aanpakken en Samuel ontzien. Maar helaas, nu moet ik jou gelijk geven en Samuel afvallen. Waarom ben ik ook altijd zo rechtschapen? :) Waarom kan ik niet domweg blind varen op mijn onderbuik?

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

> Beste man, denk jij nu echt dat de PKN leiding uit

> ongeletterde bestaat? Nee toch? Goed in deze

> synode en in het advies orgaan zitten

> afgestudeerde theologen die de talen Grieks (oud

> en nieuw), latijn en Hebreeuws en zelfs Aramees

> machtig zijn. En jij zal hun wel even gaan

> vertellen hoe het zit!

> Wat denk je nu zelf?

Jij bent gek. Verdedig de klojo's die aan babydopen doen. Verdedig de klojo's die niet aan tongentaal doen. Verdedig de klojo's die niet vallen in de Geest. Verdedig de klojo's die niet aan gebedsgenezing doen.

En jij zal wel even vertellen hoe het zit?

Wat denk je nu zelf?

• Gonnie

Ach Theo gun het hun dat zij er een behagen in stellen dat zij voor eeuwig gered zijn, en jij en ik en vele die niet in het zelfde straatje passen waar zij zich wel in bevinden voor altijd en eeuwig verdoemd zijn.

Daar genieten zij al bij voorbaat.

Maar ondertussen heb ik wel met die arme Bulgaren te doen , want ik weet zeker dat Samuel de evangelist die daar die boodschap, van verdoemenis daar zal brengen.

• Frederik D

Ik weet het, Samuel. Mijn pareltjes zijn meer aan varkens besteed dan aan jou.

• Frederik D

Onze gewaardeerde Samuel sluit gerust een verbond met Beëlzebub als dat hem zo uit komt.

• Frederik D

Zijn achternaam hoeft hier niet genoemd te worden.

• theo

Dat is niet helemaal eerlijk - Zeker in evangelische en de wat strengere reformatorische kringen preken ze allemaal hetzelfde wat dit punt aangaat.

• samuel

Precies, varkens zien het toch niet, maakt ze ook niet uit ze geven er toch niks om, ze vreten namelijk alles!!!!

• Gonnie

Samuel is er anders niet vies van om een prikker bij hun echte naam te noemen terwijl zij een nicknaam gebruiken.

Dat doet hij bij CU en bij jouw en vandaag bij Sietse.

OH ja, ook bij Le Sage.

• samuel

Het is theo zijn club, niet de mijne. Het is theo zijn leer de alverzoening, niet de mijne en ook niet van zijn club.

Als je problemen hebt met theo zijn club, moet je daar wezen, niet bij mij.