Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• LeSage

Ik ben dan ook degene die in deze draad met Theo wil verdedigen dat Jezus helemaal niet nederig enzo was.

• Ellen-Josee

Het lijkt ook net op niezen dat Fries. Vooral de laatste twee woorden.

• Ellen-Josee

Oh? Je vindt Jezus niet nederig?

Ellen

• Douce.

Volgens mij kun jij je tijd beter gaan besteden om de Bijbel te gaan herschrijven, want die schijnt voor geen mm. te deugen en jouw visies wel.

Jouw afkeer van God lijkt steeds groter te worden en eerlijk gezegd af en toe grensoverschrijdend. Eigenlijk dwing je christenen op deze manier om jou uit te leggen wat jij niet wilt geloven. Noemt men ook wel uitlokking, levensgevaarlijk met stormB)

Douce

• LeSage

Niet om het punt heendraaien Samuel.

Ik heb je een volstrekt logische als - dan redenering gegeven, en ik mis jouw antwoord daarop.

Verder beweer ik nergens dat ik niet zondig.

Het grote verschil met jou en Peri is dat ik bereid ben om het toe te geven en - om in bijbelse termen te spreken - niet bevrijd bent van het zondigen.

Sommige zonden vind ik juist heerlijk om te doen.

jij zult met Peri daarentegen wel moeten volhouden dat je niet eens kunt zondigen, 1 Joh 3:9

• LeSage

niet nederig van afkomst, en niet nederig in zijn optreden.

Overigens had hij in zijn optreden niet nederig hoeven zijn. Wie wat te vertellen heeft mag daar fier voor uitkomen. En dat deed hij.

• LeSage

Dat klopt.

En als die verklaring voor de hand liggend zou zijn, zou het mij en anderen op dit bord ook niet zoveel trekken en zeuren kosten om haar te krijgen.

• samuel

Van mij mag je oogkleppen ophouden, zit ik niet mee.

Geen mens is zonder zonde!

24 Van sommige mensen zijn de zonden zo duidelijk, dat zij voor hen uitgaan naar het gericht, bij anderen komen zij achteraan. 25 Zo zijn ook de goede werken aanstonds duidelijk, en die, waarmede het anders gesteld is, kunnen niet verborgen blijven. 1 Tim. 5

26 Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren. Heb. 10

• LeSage

samuel Schreef:

——————————————————-

> Van mij mag je oogkleppen ophouden, zit ik niet

> mee.

>

> Geen mens is zonder zonde!

>

1 Joh 3:9

Wie uit God geboren is zondigt niet, want Gods zaad is blijvend in hem. Hij kán zelfs niet zondigen, want hij is uit God geboren.

• Douce.

Nou zeg, wie trekt er hier nu altijd en blijft dooremmeren en vindt dat de ander moet doordenken? Jij toch?

Ik accepteer dat er echt geen antwoord is op alle vragen, dat vertrouwen heb ik. Voel me derhalve ook niet persoonlijk aangesproken.

Douce