Deze houd ik liever privé.
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDank voor je ronduit-antwoord.
Ik heb even zitten piekeren, welk antwoord je van Jezus gekregen zou kunnen hebben. Na een heleboel denken vermoed ik dat Jezus jouw openlijke twijfel aan zijn maagdelijke geboorte serieus zou nemen.
En dan kom ik als vermoedelijk antwoord uit bij die passage in mattheus 11, waarin de twijfel en het wankelende geloof van Johannes de Doper zichtbaar wordt.
2 Toen Johannes in de gevangenis over het optreden van de messias hoorde, stuurde hij enkele van zijn leerlingen naar hem toe 3 met de vraag: ‘Bent u degene die komen zou of moeten we een ander verwachten?’ 4 Jezus antwoordde: ‘Zeg tegen Johannes wat jullie horen en zien: 5 blinden kunnen weer zien en verlamden weer lopen, mensen met huidvraat worden gereinigd en doven kunnen weer horen, doden worden opgewekt en aan armen wordt het goede nieuws bekendgemaakt. 6 Gelukkig is degene die aan mij geen aanstoot neemt.’
De openlijke twijfel van Johannes (tegenwoordig zou men het een wankelend geloof noemen) neemt jezus hem kennelijk niet kwalijk. Ondanks dat stelt Jezus hem toch op een zeer hoog voetstuk:
11 Ik verzeker jullie: er is onder allen die uit een vrouw geboren zijn nooit iemand opgetreden die groter was dan Johannes de Doper;….
(Jezus vindt dus Mozes, of Abraham, pure OT-geloofshelden, beslist mindere figuren dan Johannes)
Dit zegt m.i. nieet alleen iets over het mogen twijfelen, maar ook over de waarde die Jezus kennelijk hecht aan de twijfel van Johannes.
…..maar in het koninkrijk van de hemel is de kleinste nog groter dan hij.
Wat naar mijn idee iedere notie van wat het koninkrijk van de hemel dan zou kunnen zijn, bij mij volkomen wegvaagt. En als ik met jou mee had mogen in die tijdmachine, zou vervolgens mijn vraag zeker naar een verdere omschrijving van het KdH zijn
je haalt de woorden nabeschouwing en spijt door elkaar. Als je terug ging in de tijd zou precies het zelfde weer gebeuren, immers daarvoor heeft god de tijd uitgevonden. En wat een arrogante spinazi topic om jezus iets te vragen. Daar waar je met een tijdmachine eerst al je eigen fouten weer opnieuw zou maken. Ik zou Jezus vragen hoe ik zo snel mogelijk weer naar 2012 kon.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?