Ik zal door de bijbel te lezen geen beter mens worden, daar heb ik voorbeelden van mensen die de bijbel van haver tot gort kennen en die nu niet overkomen dat zij in wezen beter zijn dan zij die de bijbel niet kennen en lezen.
Gek hé.?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIk wijs naar de essentie van het christendom, de stelling dat Jezus de mens BEVRIJDT van het zondigen, zodat er eindelijk een schepping is die BEVRIJD is van pijn, haat, jaloersheid
DIE mogelijkheid is de essentie van het christendom.
Jij wijst op vergeving als het centrale punt, maar dat is maar een halve deal.
Aan vergeving heb je weinig als er vervolgens niet op zijn minst de mogelijkheid is tot ont-wikkeling is naar de nieuwe schepping. En die ont-wikkeling is niet mogelijk als niet op zijn minst de gelovigen stoppen met zondigen. Dat is echt het hart, en de drive van het geloof.
Is dat er niet …… wat heeft het christendom dan wezenlijk te bieden?
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Ik wijs naar de essentie van het christendom,
Het is niet Bijbels dat een niet gelovige de Geest van de waarheid heeft die wijst naar de volle waarheid.
> de
> stelling dat Jezus de mens BEVRIJDT van het
> zondigen, zodat er eindelijk een schepping is die
> BEVRIJD is van pijn, haat, jaloersheid
>
> DIE mogelijkheid is de essentie van het
> christendom.
> Jij wijst op vergeving als het centrale punt, maar
> dat is maar een halve deal.
> Aan vergeving heb je weinig als er vervolgens niet
> op zijn minst de mogelijkheid is tot ont-wikkeling
> is naar de nieuwe schepping. En die ont-wikkeling
> is niet mogelijk als niet op zijn minst de
> gelovigen stoppen met zondigen. Dat is echt het
> hart, en de drive van het geloof.
> Is dat er niet …… wat heeft het christendom
> dan wezenlijk te bieden?
Natuurlijk kan Gonnie partijdig zijn, maar als dat tot gevolg heeft dat zij meet met twee maten dan hoef ik haar niet meer serieus te nemen.
Ik heb hier ook wel mensen die wat meer ‘mijn stijl’ zijn dan de ander, maar ik zou het erg raar vinden als precies die mensen mij de hemel in prijzen en een ander om hetzelfde afbreken. Dan zou ik ze inconsequent vinden en zijn ze ‘mijn stijl’ niet meer…
Trouwens iemand afbreken is ook niet echt mijn stijl.
Wat afbreken precies is, daar kunnen de meningen over verschillen.
Beetje stomme kliekjesvorming tegen een bepaalde persoon / personen kan ook afbreken zijn.
Ellen
Je wil het maar niet snappen! Ik weet wel waar de schoen wringt bij jou, jij geloofd dankzij je new-age geloof dat zonde niet bestaat, althans dat probeer je. Maar je weet wat de Bijbel het Woord van God daarover zegt, dus heb je een gewetenprobleem!
Geen mens is zonder zonde.
Ook jij niet Le Sage.
24 Van sommige mensen zijn de zonden zo duidelijk, dat zij voor hen uitgaan naar het gericht, bij anderen komen zij achteraan. 25 Zo zijn ook de goede werken aanstonds duidelijk, en die, waarmede het anders gesteld is, kunnen niet verborgen blijven. 1 Tim. 5
Ja als je alleen in geld denkt was het armoedig, maar als je bedenkt dat een aartsengel Gabriel de zwangerschap kwam aankondigen, een ster speciaal voor Hem boven het armzalig onderkomen, engelen die de herders opriepen op kraamvisite te gaan, hooggeplaatste wijzen met dure geschenken op kraamvisite en een koning die helemaal uit zijn dak ging, dan was er toch duidelijk meer aan de hand.
Ik zou mijn eigen geestelijke gesteldheid ook niet willen inruilen voor geld, goederen of succes.
Ellen
perihelium Schreef:
——————————————————-
> LeSage Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Ik wijs naar de essentie van het christendom,
>
>
>
>
> Het is niet Bijbels dat een niet gelovige de Geest
> van de waarheid heeft die wijst naar de volle
> waarheid.
>
>
dat is jammer dan.
Dan schrijven we gewoon een vervolg op de bijbel:) vind je zelf niet dat God dus via mij een groot wonder verrichtte?
Maar even de humor opzij: omdat het niet-bijbels is kan een niet-gelovige niet de HG bezitten en niet verwijzen naar de volle waarheid? Barst dat niet van de arrogantie?
>
>
> > de
> > stelling dat Jezus de mens BEVRIJDT van het
> > zondigen, zodat er eindelijk een schepping is
> die
> > BEVRIJD is van pijn, haat, jaloersheid
> >
> > DIE mogelijkheid is de essentie van het
> > christendom.
> > Jij wijst op vergeving als het centrale punt,
> maar
> > dat is maar een halve deal.
> > Aan vergeving heb je weinig als er vervolgens
> niet
> > op zijn minst de mogelijkheid is tot
> ont-wikkeling
> > is naar de nieuwe schepping. En die
> ont-wikkeling
> > is niet mogelijk als niet op zijn minst de
> > gelovigen stoppen met zondigen. Dat is echt het
> > hart, en de drive van het geloof.
> > Is dat er niet …… wat heeft het christendom
> > dan wezenlijk te bieden?
ik konstateer dat je hierop geen antwoord hebt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?