Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• samuel

Precies!

16 Als iemand zijn broeder ziet zondigen, een zonde niet tot de dood, moet hij bidden en God zal hem het leven geven, hun namelijk, die zondigen niet tot de dood. Er bestaat zonde tot de dood: daarvoor zeg ik niet, dat hij moet vragen. 17 Alle ongerechtigheid is zonde, en er bestaat zonde niet tot de dood.

18 Wij weten, dat een ieder, die uit God geboren is, niet zondigt; want Hij, die uit God geboren werd, bewaart hem, en de boze heeft geen vat op hem. 19 Wij weten, dat wij uit God zijn en de gehele wereld in het boze ligt. 20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht gegeven heeft om de Waarachtige te kennen; en wij zijn in de Waarachtige, in zijn Zoon Jezus Christus. Dit is de waarachtige God en het eeuwige leven.

21 Kinderkens, wacht u voor de afgoden.

1 Johannes 5

• perihelium

:)

• Ellen-Josee

LeSage Schreef:

——————————————————-

> niet nederig van afkomst, en niet nederig in zijn

> optreden.

> Overigens had hij in zijn optreden niet nederig

> hoeven zijn. Wie wat te vertellen heeft mag daar

> fier voor uitkomen. En dat deed hij.

Ja ik herken er wel wat in.

• LeSage

Ik zie het verband niet.

Het gaat erom dat gelovigingen niet meer kunnen zondigen.

Je draait erom heen!

• LeSage

Op alle vragen hoeft nu ook weer niet, maar als mensen uitspraken formuleren die m.i. niet kloppen, en zulke uitspraken worden door anderen verdedigd, dan is er toch niks op tegen om door te vragen tot de waarheid boven tafel is=

• samuel

Dat is ook duidelijk te zien dat je dat niet ziet!

Geen mens is zonder zonde!

16 Als iemand zijn broeder ziet zondigen, een zonde niet tot de dood, moet hij bidden en God zal hem het leven geven, hun namelijk, die zondigen niet tot de dood. Er bestaat zonde tot de dood: daarvoor zeg ik niet, dat hij moet vragen. 17 Alle ongerechtigheid is zonde, en er bestaat zonde niet tot de dood.

18 Wij weten, dat een ieder, die uit God geboren is, niet zondigt; want Hij, die uit God geboren werd, bewaart hem, en de boze heeft geen vat op hem. 19 Wij weten, dat wij uit God zijn en de gehele wereld in het boze ligt. 20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht gegeven heeft om de Waarachtige te kennen; en wij zijn in de Waarachtige, in zijn Zoon Jezus Christus. Dit is de waarachtige God en het eeuwige leven.

21 Kinderkens, wacht u voor de afgoden.

1 Johannes 5

• Douce.

En jij hebt die waarheid en/of kan deze beoordelen?

Is, alle Bijbelse (christelijke) waarden, die jij niet in jouw Bijbel wil hebben opstapelen als blikken in een kermis-ballentent en rammen, waarheidsvinding?

Uiteindelijk gaat het op gezuig c.q. getrek lijken.

Douce

• Gonnie

In ieder geval ben ik geen slechter mens dan bijvoorbeeld jij, Peri en Samuel en nog enkele die menen dat je enkel door de bijbel een beter mens wordt. :D

Nee zeker niet.Ben jij een beter mens om dat jij bid en de bijbel leest.?

Ongelovigen hebben ook een geweten, en mededogen voor ieder die in nood zijn.

• samuel

Leuk dat jij dat zo vind, maar God niet.

Ik zit er toevallig wat over te lezen, ik zal je even mee laten lezen.

Massa`s mensen leiden een heel net, gewoon, rein leven; maar het zijn daardoor geen heilige mensen. Maar God wil niet dat wij alleen een goed leven leiden: Hij verwacht van ons een heilig leven. Mensen buiten de kerk zouden kunnen claimen, dat ze net zo goed leven als mensen binnen de kerk; maar dat zijn niet de heilige mensen waar God naar op zoek is.

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> In ieder geval ben ik geen slechter mens dan

> bijvoorbeeld jij, Peri en Samuel en nog enkele

> die menen dat je enkel door de bijbel een beter

> mens wordt. :D

Oh meen ik dat? Je weet helemaal niet wat ‘wij’ vinden, je bent vooringenomen.

> Nee zeker niet.Ben jij een beter mens om dat jij

> bid en de bijbel leest.?

Ik vroeg niet of ik beter was. Mijn vraag was: waarmee jij denkt dat jij een beter mens wordt.

> Ongelovigen hebben ook een geweten, en mededogen

> voor ieder die in nood zijn.

Dat is nogal cliché vind ik.

Ellen