Heet LeSage toevallig ook Frans ? B)
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDominee komt op bezoek bij een nieuw ingekomen gemeentelid en het gesprek gaat over orthodox en vrijzinnig en zonde en zondebesef.
Gemeentelid: Dominee, wij mensen zijn zo vreselijk zondig, vindt u ook niet?
Dominee; 'inderdaad broeder, het is maar goed dat veel mensen zich dat goed beseffen.
G. : Nou, het zondebesef is bij veel mensen ver te zoeken tegenwoordig dominee.
D.: Maar bij is het zondebesef wel degelijk anwezig zo begrijp ik.
G: Welzeker dominee, wij zijn allen zeer zondig en het is de genade van God die ons daarvan bevrijdt.
D: Zo is dat broeder.. en broeder..welke zonden hebt u nou zoal gedaan de afgelopen dagen en weken?
G: Dat weet ik zo niet dominee maar we zijn wel zeer zondig.
—————————
Een andere versie van het verhaal is dat het gemeentelid woedend wordt op de dominee: “”Wat DENKT u wel niet van mij dominee…“”
Oftwel: In de wat zwaardere orthodoxe reformatorische kringen is het zondebesef zeer belangrijk, DAT moet zeer goed ontwikkeld zijn. Het was ook in onze gereformeerde traditie zeer sterk aanwezig vroeger.
CU Schreef:
——————————————————-
> Voor mannetjes die het wel begrijpen, zoals jij en
> peri, moet Jezus elke dag maar weer opnieuw aan
> het kruis worden geslagen omdat jullie die het
> begrijpen elke dag maar weer opnieuw zondigen?
>
> En dat noemt zich dan bekeerd?
>
> Lekkere mannetjes zijn jullie dan , die het dan
> wel begrijpen.
1 Johannes 2:1-2
Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt. Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige. Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?