Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• Stefan

.

• Stefan

.

• Gonnie

Ha ha, de optimist. Duizenden jaren is er moord en doodslag, iedereen is met hun eigen hachje bezig ik durf nauwelijks het nieuws op de TV te volgen, het is waar wij in Nederland zitten wat dat aan gaat nog goed , maar er zijn landen waar ik het idee van heb dat er totaal geen mensen rechten zijn. En wat er eigenlijk binnenshuis soms gebeurd is tenhemelschreiend, als je dat soms leest.

LE Sage schreef:

Ik vind de zondeval juist het beste wat ons heeft kunnen overkomen.

Dat is toch wel een zeer vreemde opmerking LeSage.:S

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> > Zoals ik al eens schreef; wat verzet zich, of

> wat wil zich verdedigen. Is dat het Licht, of is

> dat wat het Licht niet begrijpt.

>

> Joh.1:4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven

> was het Licht der mensen.

> 5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de

> duisternis heeft het niet begrepen.

Ok, dus in het licht daarvan ben jij nog steeds die duisternis die zichzelf aan het verdedigen is, want je hebt het niet begrepen!

Dan is dat duidelijk.

• Stefan

.

• samuel

Nee Le Sage je wed op het verkeerde paard. Deze teksten zeggen niks over reïncarnatie, het is invulling van jou. Een maal sterven is eenmaal sterven, dus nogmaals eenmaal sterven en dan het oordeel. niet in talloze andere lichamen en andere persoonlijkheden reïncarneren dus.

24 Want Christus is niet binnengegaan in een heiligdom met handen gemaakt, een afbeelding van het ware, maar in de hemel zelf, om thans, ons ten goede, voor het aangezicht Gods te verschijnen; 25 ook niet om Zichzelf dikwijls te offeren, gelijk de hogepriester jaarlijks met ander bloed dan het zijne in het heiligdom gaat, 26 want dan had Hij dikwijls moeten lijden sinds de grondlegging der wereld; maar thans is Hij éénmaal, bij de voleinding der eeuwen, verschenen om door zijn offer de zonde weg te doen. 27 En zoals het de mensen beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het oordeel, 28 zo zal ook Christus, nadat Hij Zich éénmaal geofferd heeft om veler zonden op Zich te nemen, ten tweeden male zonder zonde aanschouwd worden door hen, die Hem tot hun heil verwachten. Heb.9

Jezus heeft zich één keer geofferd!!!!!

• samuel

Dus dit is weer die duisternis die spreekt thomas!

• Stefan

.

• samuel

Vind je het vervelend als je geconfronteerd wordt met je eigen gedrag? Spiegelen is toch je geliefde uitdrukking!

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Daar denkt het bijbeltje van Jezus en Paulus toch

> anders over:

>

> Deuteronomium 30:11

> 11 De wet die ik je vandaag opleg, gaat je krachten niet te boven en ligt niet buiten je bereik. Bevond die zich in de hemel of aan de overzijde van de oceaan, dan kon je zeggen: Als iemand hem gaat halen en hem aan ons bekendmaakt,

> dan voeren we hem wel uit. Maar wie klimt voor ons naar de hemel, wie steekt voor ons de oceaan over?

> Nee, hij ligt binnen je bereik en is uitvoerbaar: je kent hem uit je hoofd, je draagt hem in je hart.

>

> Genesis 4:6

> 6 De HEER vroeg hem: ‘Waarom ben je zo kwaad, waarom kijk je zo donker? 7 Handel je goed, dan kun je toch iedereen recht in de ogen kijken?

> Handel je slecht, dan ligt de zonde op de loer, begerig om jou in haar greep te krijgen; maar jij moet sterker zijn dan zij.’

Ja, die nieuwe vertalingen hè. Daarom hou ik er niet van, zo ontstaat veel controversie. Hetzelfde geld voor Deut.

7 Moogt gij het niet opheffen, indien gij goed handelt? Doch indien gij niet goed handelt, ligt de zonde als een belager aan de deur, wiens begeerte naar u uitgaat, doch over wie gij moet heersen.

Goed handelen of goed zijn, dat zijn twee verschillende dingen volgens mij.