Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> Peri dat kan je wel aan hem blijven uitleggen, hij

> wil dat niet begrijpen, hij kan het gewoonweg niet

> bevatten.

Ik geef niet op! Maar probeer jij het eens.. ;)

• LeSage

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ja, reïncarnatie is een leugen, dit staat het er

> in het Schrift: 27 En zoals het de mensen

> beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het

> oordeel, 28 zo zal ook Christus, nadat Hij Zich

> éénmaal geofferd heeft om veler zonden op Zich

> te nemen, ten tweeden male zonder zonde aanschouwd

> worden door hen, die Hem tot hun heil verwachten.

> Heb. 9

Deze teksten weerleggen de reincarnatie niet. Immers het blijft zo dat ieder mens éénmaal sterft, en daarna een oordeel volgt.

In een leven daarna sterft ook die mens éénmaal, en daarna een oorlog.

Stel je voor dat Nero en Hitler 2 reincarnaties waren van dezelfde geest, dan nóg waren het twee verschillende mensen.

Overigens staan er wel teksten in de bijbel die reincarnatie suggereren:

Ps 90

3 U doet de sterveling terugkeren tot stof

en zegt: ‘Keer terug, mensenkind.’

Genesis 9:6

6 Wie des mensen bloed vergiet, diens bloed zal door de mens vergoten worden,

Er zijn heel wat tirannen in een satijnen bed overleden. Dat houdt in dat zij opnieuw mens moeten worden om deze eerlijke straf te ondergaan.

Maleachi 4:5

Zie, ik zend u de profeet Elia, voor de grote en geduchte dag des Heren komt

Ezechiel 34:23

23 Ik zal een andere herder over ze aanstellen, een die ze wél zal weiden: David, mijn dienaar. Hij zal ze weiden, hij zal hun herder zijn. 24 Ik, de HEER, zal hun God zijn, en mijn dienaar David hun vorst. Ik, de HEER, heb gesproken.

Joh. 9:2

2 Zijn leerlingen vroegen: ‘Rabbi, hoe komt het dat hij blind was toen hij geboren werd? Heeft hij zelf gezondigd of zijn ouders?’

Deze vraag is niet logisch als de discipelen er niet van uit gingen dat deze mens in een leven vóór dit leven gezondigd had.

• Stefan

.

• Stefan

.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > samuel Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Peri dat kan je wel aan hem blijven

> uitleggen,

> > hij

> > > wil dat niet begrijpen, hij kan het gewoonweg

> > niet

> > > bevatten.

> >

> >

> > Ik geef niet op! Maar probeer jij het eens.. ;)

>

> :D

Haha, ik wilde het nu ook aan jou vragen maar zag het al helemaal voor me op een new-age manier en lig in een deuk.. ik zondigen? wie is ik? wat is het die zondigt? blablaetcetera.. ;)

• LeSage

Daar denkt het bijbeltje van Jezus en Paulus toch anders over:

Deuteronomium 30:11

11 De wet die ik je vandaag opleg, gaat je krachten niet te boven en ligt niet buiten je bereik. Bevond die zich in de hemel of aan de overzijde van de oceaan, dan kon je zeggen: Als iemand hem gaat halen en hem aan ons bekendmaakt, dan voeren we hem wel uit. Maar wie klimt voor ons naar de hemel, wie steekt voor ons de oceaan over? Nee, hij ligt binnen je bereik en is uitvoerbaar: je kent hem uit je hoofd, je draagt hem in je hart.

Genesis 4:6

6 De HEER vroeg hem: ‘Waarom ben je zo kwaad, waarom kijk je zo donker? 7 Handel je goed, dan kun je toch iedereen recht in de ogen kijken? Handel je slecht, dan ligt de zonde op de loer, begerig om jou in haar greep te krijgen; maar jij moet sterker zijn dan zij.’

• samuel

Met Christus gestorven en opgewekt

6

1 Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme? 2 Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven? 3 Of weet gij niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? 4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen. 5 Want indien wij samengegroeid zijn met hetgeen gelijk is aan zijn dood, zullen wij het ook zijn (met hetgeen gelijk is) aan zijn opstanding; 6 dit weten wij immers, dat onze oude mens medegekruisigd is, opdat aan het lichaam der zonde zijn kracht zou ontnomen worden en wij niet langer slaven der zonde zouden zijn; 7 want wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Indien wij dan met Christus gestorven zijn, geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven, 9 daar wij weten, dat Christus, nu Hij uit de doden is opgewekt, niet meer sterft: de dood voert geen heerschappij meer over Hem. 10 Want wat zijn dood betreft, is Hij voor de zonde eens voor altijd gestorven; wat zijn leven betreft, leeft Hij voor God. 11 Zo moet het ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus. 12 Laat dan de zonde niet langer als koning heersen in uw sterfelijk lichaam, zodat gij aan zijn begeerten zoudt gehoorzamen, 13 en stelt uw leden niet langer als wapenen der ongerechtigheid ten dienste van de zonde, maar stelt u ten dienste van God, als mensen, die dood zijn geweest, maar thans leven, en stelt uw leden als wapenen der gerechtigheid ten dienste van God. 14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

Wie dit niet begrijpt of wil begrijpen, weet niet wat dat hier staat betekend en kan dat dus ook niet bevatten.

• Stefan

.

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Moet het Licht wat begrijpen dan?

>

>

> Dat bedoel ik; wat begrijpt het Licht niet..dat is

> de duisternis. Het niet willen zien..

Je brabbelt weer eens zomaar wat.

Nogmaals moet het Licht wat begrijpen dan?

Wat is een wat, een persoon is geen wat, begrijp je waar ik heen wil. of ben je nog in de duisternis in wat je eigenlijk schrijft?

• Stefan

.