Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• LeSage

Ik kwam tot geloof

Dn uiteindelijk zag ik dat wat vele christenen ‘Gods wijsheid’ noemen uiteindelijk dwaasheid is. Overigens zag ik ook christenen die zover van de Waarheid waren afgedwaald dat zij meenden bevrijd te zijn van de zonde, maar nog steeds zondigen. Ik kan het ze overigens niet kwalijk nemen, want geloof in het bevrijd zijn van de zonde is bijbels voorgeschreven.

• samuel

De draad ging over licht!

• LeSage

Eerder in deze subdraad:

Gepost door: LeSage (—.upc-f.chello.nl)

Datum: 03 november 2012 11:43

Er zijn vragen waarop ik nog steeds geen antwoord krijg als ik de bijbel lees.

Bijvoorbeeld de vraag hoe het kan dat er zoveel christenen zijn die van de zonde bevrijd zijn, en toch niet 100% zondenvrij zijn.

Je ziet: ik formuleerde wel degelijk een vraag.

Merkwaardig dat jij die vraag niet herkende.

• LeSage

:D

ik blijf maar hopen, Theo …..

• LeSage

al 2000 jaar lang een offer…..voor niets?

• LeSage

Dat zijn problemen die ik voor mezelf duidelijk kon krijgen vanuit het licht van de reincarnatie, aangezien ‘je’ als mens dan eeuwigheden lang levens leidt.

Misschien dat Samuel hierin op zoek kan gaan naar een passeend antwoord, Gonnie. Hij heeft zo'n relatie met Christus.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16057303/16058052/re-tijdmachine#msg-16058052

• LeSage

inderdaad, over de blindgeborene

• LeSage

daar zou jezus gelijk in hebben, maar die vraag stelde ik niet.

ik vroeg mij af hoe we, bezien in het licht van de opdracht tot het liefhebben van elkaar, de fouten die we gemaakt hebben, zouden kunnen voorkomen.

• LeSage

Ik niet.

Ik vind de zondeval juist het beste wat ons heeft kunnen overkomen.

Hoe anders immers zouden we hebben moeten leren hoe waardevol onderlinge liefde en verdraagzaamheid is?

dat we er tot nog toe niet veel van gebakken hebben, zie ik juist als een aansporing om het nu eens een keer met zijn allen goed te gaan doen.

• ¥ Lotje ­­¥

jij weet er wel weg mee ;):D

keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/1946 09:50 door CU

:D

66