Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• samuel

Ja, reïncarnatie is een leugen, dit staat het er in het Schrift: 27 En zoals het de mensen beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het oordeel, 28 zo zal ook Christus, nadat Hij Zich éénmaal geofferd heeft om veler zonden op Zich te nemen, ten tweeden male zonder zonde aanschouwd worden door hen, die Hem tot hun heil verwachten. Heb. 9

• CU

Fout. Over draadloos licht.

• LeSage

Zo zou het moeten zijn, en zo vatten we het tegenwoordig ook op.

maar ik weet niet of Jezus dat ermee heeft bedoeld.

het ‘dubbelgebod’ werd uitgesproken in het kader van zijn ‘ruzies’ met de geestelijke elite van die tijd, die het vooral zochten in het stipt naleven van de wetgeving, ook al ging dat ten koste van de naaste. Vandaar bijvoorbeeld ook de vraag aan de discipelen ‘is het waar dat jullie meester ook genezingen verricht op de sjabbath’ en de onkunde van de discipelen over hoe deze vraag te handelen.

In dat licht vermoed ik dat Jezus bedoelde: geeg aan gode wat van God is, en behandel je medemens zoals jezelf behandeld wilde worden.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ik kwam tot geloof

> Dn uiteindelijk zag ik dat wat vele christenen

> ‘Gods wijsheid’ noemen uiteindelijk dwaasheid is.

We moeten als gelovigen niet op mensen vertrouwen maar op God want als we ons vertrouwen in mensen stoppen raken we teleurgesteld maar God stelt nooit teleur.

> Overigens zag ik ook christenen die zover van de

> Waarheid waren afgedwaald dat zij meenden bevrijd

> te zijn van de zonde, maar nog steeds zondigen. Ik

> kan het ze overigens niet kwalijk nemen, want

> geloof in het bevrijd zijn van de zonde is bijbels

> voorgeschreven.

Daar blijf je maar op hameren maar als christen ben je vergeven en bevrijd van de macht van de zonde, bevrijd van de wet van de zonde en de dood. Onze eigen wil staat vijandig tegenover God en door de zonde zijn we sterfelijk, maar als gelovige laat je je leiden door de Geest van God die in je woont. Die Geest schenkt gelovigen leven omdat zij door God als rechtvaardigen zijn aangenomen.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Eerder in deze subdraad:

>

> Gepost door: LeSage (—.upc-f.chello.nl)

>

> Datum: 03 november 2012 11:43

>

> Er zijn vragen waarop ik nog steeds geen antwoord

> krijg als ik de bijbel lees.

> Bijvoorbeeld de vraag hoe het kan dat er zoveel

> christenen zijn die van de zonde bevrijd zijn, en

> toch niet 100% zondenvrij zijn.

>

> Je ziet: ik formuleerde wel degelijk een vraag.

> Merkwaardig dat jij die vraag niet herkende.

Jij herkend het antwoord niet want als je zou luisteren dan kan je zeggen wat je daar eerder al op is geantwoord. In deze topic heb ik dat ook opnieuw herhaald.

• CU

perihelium Schreef:

>

> We moeten als gelovigen niet op mensen vertrouwen

> maar op God want als we ons vertrouwen in mensen

> stoppen raken we teleurgesteld maar God stelt

> nooit teleur.

>

Mooi. Laten we hier dan eens mee beginnen.

Wanneer heb je je vertrouwen voor het laatst op God gesteld, en waarmee dan, of waarover dan.

En hoe liep het af? Want God stelt nooit teleur, nietwaar.

• Gonnie

Dus jij laat je leven nu leiden door Gods Geest die in jou woont, dat houdt in dat je nu niet meer zondigt en gelijk staat met Jezus.?

• CU

Verdomd. Jezus , het grote voorbeeld van incarneren.

• Stefan

.

• LeSage

Ik blijf daar inderdaad op hameren totdat je je bekeert, en gewoon eerlijk bent zoals zoveel ex-christelijke twijfelaars en ongelovigen eerlijk hebben leren zijn.

Eerlijk in de zin van: ja, ik zondig nog steeds, en dus: nee ik ben niet bevrijd van de zonde.