Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• Gonnie

Liefhebbende ouders straffen hun kinderen niet een leven lang als een kind een keer de fout in gaat.

Toen mijn kleinkinderen nog kind waren , heb ik eens een cake gebakken, en hun verteld dat zij moesten wachten tot de volgende ochtend en dan bij de koffie de cake aangebroken zal worden.

Die Zondagochtend toen ik opstond hadden zij de cake al half op. Ik was heel kwaad en ik zou dan als ik God was hun en hun kinderen voor altijd moeten straffen. :S

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Volgens mij werkt God (ook) door christenen die

> geestvervuld zijn.

Dat ‘volgens mij’ heeft dus met eigen wijsheid te maken.

> Maar okay.

> Graag een konkreet voorbeeld dan van God die

> wijzen in hun sluwheid vangt, graag.

(Vrijwel) iedereen denkt wijs te zijn in eigen ogen maar dat blijkt dwaasheid in het licht van de waarheid. Als je tot geloof komt zie je Gods wijsheid en de ongelovigen pas bij het laatste oordeel.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> En dat antwoord luidt?

Heb je geen Bijbel?

• CU

Om het dan maar wat ludiek te houden, daarna.

• Michiel...

En als Jezus dan eens zou antwoorden: Daar waar het hart ligt zal de nadruk op gelegd worden door de mens.

Want in principe werkt het natuurlijk ook altijd zo. In onze westerse maatschappij zijn veel mensen bezig met rijk worden en succes krijgen omdat hun hart daar ook ligt. Dat is wat ze het liefste willen omdat hun aanzien dan stijgt op de maatschappelijke ladder en ze waardering en bewondering oogsten. Comptetitie. Alles is een wedstrijd als het er op aan komt. Winnen. Succes. Dat zijn zaken waarmee veel kinderen opgroeien vandaag de dag (en ook in het verleden).

Het is al zo vaak gezegd. Gods wereld is niet de wereld waarin wij leven. Gods gedachten zijn niet onze gedachten en Gods wegen zijn niet onze wegen.

Eens zal iedereen zien met geestelijke ogen en dan zal er veel schaamte en heel veel verdriet zijn. Daarvan ben ik overtuigd. Maar dan zal er gelukkig ook de ongelofelijke barmhartigheid en liefde van God zijn. Anders waren we verloren.

• Gonnie

Maar onder tussen heeft die zelfde God ons op deze onbarmhartige wereld gezet.

Ik kan het niet anders concluderen, dat het al bij de eerste twee mensen het al volkomen verkeerd ging.

• Frans

ging dat niet over de blinde man toen de discipelen dat vroegen?

• CU

Ach, die engel had maar een heel klein pielemosie. En omdat die zo klein was, heeft ie wat ie tekort kwam, maar gespoten.

Zo, is het verhaaltje nu kompleet?

• samuel

5 En er zal geen nacht meer zijn en zij hebben geen licht van een lamp of licht der zon van node, want de Here God zal hen verlichten en zij zullen als koningen heersen tot in alle eeuwigheden. Openbaring 22

Nogmaals. Wat begrijp je hier niet aan dan?

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Mijn vraag zou zijn:

> Meester, ik heb begrepen dat de essentie van wat u duidelijk wilt maken, is: heb God lief boven alles, en je medemens zoals je jezelf liefhebt.

> Wat raadt u ons aan om te voorkomen dat we de nadruk gaan leggen op andere zaken?

Als je het eerste doet, heb je het antwoord op het tweede. ;)