Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Er zijn vragen waarop ik nog steeds geen antwoord

> krijg als ik de bijbel lees.

Ik zei niet alleen Bijbel lezen maar ook iets over geloof en gebed.

> Bijvoorbeeld de vraag hoe het kan dat er zoveel

> christenen zijn die van de zonde bevrijd zijn, en

> toch niet 100% zondenvrij zijn.

We worden niet geroepen om zonden in te wrijven maar om te vergeven. Jezus zei: wie zonder zonde is..

• LeSage

Dat is bewonderenswaardig. Maar toch……je krijgt zo'n kans maar één keer in je leven Michiel, en de Meester nodigt je nadrukkelijk uit…..

• LeSage

Goede vraag Gonnie.

Maar eigenlijk heb je toch al iets van een antwoord met die gebeurtenis van die sinds zijn geboorte verlamde man? De discipelen vroegen wie er gezondigd had dat zoiets vreselijks deze man moest over komen, hijzelf of zijn ouder. jezus zei toen dat dát niet het punt was, maar dat er innerlijk in deze man iets heeft moeten gebeuren.

Omdat die verlamming van zijn geboorte af aan was, vermoed ik dat Jezus heimelijk in reincarnatie heeft geloofd.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

>

> > 1 Korintiërs 3:19-20

> > Wat namelijk in deze wereld wijsheid is, is

> > dwaasheid bij God, want er staat geschreven:

> > ‘Hij vangt de wijzen in hun eigen

> sluwheid.’

>

> kun je een voorbeeld geven van een wijze die in

> zijn eigen sluwheid gevangen is door een christen?

Verkeerd gelezen of sluw geprobeerd want dat staat er niet. Er staat dat God de wijzen vangt in hun eigen sluwheid.

• LeSage

Mijn vraag zou zijn:

Meester, ik heb begrepen dat de essentie van wat u duidelijk wilt maken, is: heb God lief boven alles, en je medemens zoals je jezelf liefhebt. Wat raadt u ons aan om te voorkomen dat we de nadruk gaan leggen op andere zaken?

• Stefan

.

• LeSage

Volgens mij werkt God (ook) door christenen die geestvervuld zijn.

Maar okay.

Graag een konkreet voorbeeld dan van God die wijzen in hun sluwheid vangt, graag.

• LeSage

Daar gaat mijn vraag niet over.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Daar gaat mijn vraag niet over.

Je stelde nu geen vraag maar zei dat je geen antwoord krijgt. Dat heeft met ongeloof te maken en het niet (willen) luisteren.

• Michiel...

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Dat is bewonderenswaardig. Maar toch……je

> krijgt zo'n kans maar één keer in je leven

> Michiel, en de Meester nodigt je nadrukkelijk

> uit…..

Als ik per se iets zou moeten vragen zou ik Hem vragen of ik Hem persoonlijk zou mogen bedanken voor het offer dat Hij heeft gebracht aan het kruis en voor het ondergane lijden dat eraan vooraf ging.

Want ik ben nog een van die mensen op deze wereld die geloven dat dat offer en dat lijden onze redding zal blijken te zijn, mocht er sprake zijn van een redding van onze idiote wereld die maar voortdondert met de oogkleppen op en het verstand op nul.