Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• LeSage

In de begintijd van het heelal kan ik me voorstellen dat het heelal chaotisch was. De fysieke wetten moesten nog ontstaan. materie explodeerde en implodeerde, reusachtige gaswolken van zeer hoge temparatuur “dreven” rond, waarbij het licht van onze zon hooguit een kaarsvlammetje zal zijn geweest.

• Frederik D

Jij hebt geen moeite met inhoudsloze woorden?

• Frederik D

En dat antwoord luidt?

• Frederik D

Ik probeer niets.

En waarom kom je weer met een mistgordijn aan?

Het gaat om jouw talibanachtige mentaliteit en om jouw contradicties.

• samuel

Ik heb toch ook geen moeite met jou!

• samuel

Als men geloofd wat jij je voorstelt van de schepping hoe deze ontstaan is, dan is dat een mogelijkheid. Als we nu kijken naar een atoomsplitsing en wat voor energie en licht daarvan afkomt, dat geeft de mens te denken! maar ik geloof dat alles geschapen is door God, en dat wij Zijn geheimen mogen ontdekken.

• samuel

Je begint meer en meer op een bepaalde prikker te lijken, zelfde soort?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik probeer niets.

>

> En waarom kom je weer met een mistgordijn aan?

>

> Het gaat om jouw talibanachtige mentaliteit

Bedoel je met mijn ‘talibanachtige mentaliteit’ dat dit een prikbord is voor gelovigen waar ik op wijs als iemand zijn ongelovige wil op wil leggen? Getuigt het juist niet van zo'n mentaliteit om anderen niet vrij te laten om positief over hun geloof te discussiëren?

> en om jouw contradicties.

Misschien zie jij dat als contradicties maar hoeft dat niet zo te zijn, of zijn ze dat en kloppen ze toch. Net als deze tekst:

1 Korintiërs 3:19-20

Wat namelijk in deze wereld wijsheid is, is dwaasheid bij God, want er staat geschreven: ‘Hij vangt de wijzen in hun eigen sluwheid.’ En er staat ook geschreven: ‘De Heer kent de gedachten van de wijzen; hij weet dat ze niet meer dan lucht zijn.’

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/229897_502835669735490_695766405_n.jpg

• Gonnie

Denk jij soms dat jij enig licht afstraalt hier op dit bord.? Het is enkel duisternis wat er van jouw persoonlijk naar anderen afwerpt.

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Denk jij soms dat jij enig licht afstraalt hier op

> dit bord.? Het is enkel duisternis wat er van jouw

> persoonlijk naar anderen afwerpt.

Volgens de bijbel moeten gelovigen een licht in de wereld zijn. Daarnaast ook het zout.

Nou zijn er gelovigen die vatten dit als volgt op: Met een schijnwerper schijnen…maar dan verblinden ze de ander.

Kwistig met het zoutpotje strooien…maar dan is het niet meer te vreten.