Ik begrijp het niet en zal dus noodgedwongen terug moeten nar school.
Mag het dan wel weer de MUKO zijn?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Ik denk nee, weet dat Gods licht vele malen
> > krachtiger is dan die van de zon en alle
> > eigenschappen bezit, dus ja dat licht zou zeker
> > voldoende zijn. Je kan daar ook iets over lezen
> in
> > Openbaring.
>
>
> Ik verbaas me hogelijk dat jij het Licht van God
> van hetzelfde niveau acht, van dezelfde orde
> bekijkt als het zonlicht, zelfs al noem je het
> krachtiger.
Dat is natuurlijk typisch een theo redenatie, lees even mee: Ik denk nee, weet dat Gods licht vele malen krachtiger is dan die van de zon en alle eigenschappen bezit, dus ja dat licht zou zeker voldoende zijn.
Dus waar jij die veronderstelling vandaan haalt, zie ik niet echt.
>
> Maar laat verder maar.
Natuurlijk joh, geen probleem. Zal nog wel even die tekst uit openbaring plaatsen: 5 En er zal geen nacht meer zijn en zij hebben geen licht van een lamp of licht der zon van node, want de Here God zal hen verlichten en zij zullen als koningen heersen tot in alle eeuwigheden. Openbaring 22
Nee natuurlijk is er geen man bij betrokken geweest.
Het heil komt van Godswege en niet uit de lendenen eens mans ( zoals een predikant dat zo mooi zei).
Net als bij Abraham en Sara en bij…en bij …en bij… het menslijkerwijs niet kon dat twee bejaarde mensen kinderen kregen.
Het ging bij de vrouwen niet meer op de wijze der vrouwen en hoewel het niet in de bijbel staat, een oude man kan het niet meer op de wijze der mannen en TOCH…en TOCH…. maar TOCH….
theo Schreef:
——————————————————-
> Nee natuurlijk is er geen man bij betrokken
> geweest.
>
> Het heil komt van Godswege en niet uit de lendenen
> eens mans ( zoals een predikant dat zo mooi zei).
>
> Net als bij Abraham en Sara en bij…en bij …en
> bij… het menslijkerwijs niet kon dat twee
> bejaarde mensen kinderen kregen.
>
> Het ging bij de vrouwen niet meer op de wijze der
> vrouwen en hoewel het niet in de bijbel staat, een
> oude man kan het niet meer op de wijze der mannen
> en TOCH…en TOCH…. maar TOCH….
Ik kan er ook niets aan doen dat jiij niet gelooft wat er in de Bijbel staat, TOCH.
Boaz.
Theo vraagje,veronderstel dat Jehovah tot op de letter nauwkeurig elk detail zou hebben laten opschrijven
en dat over alles wat hij ons nu in de bijbel heeft gegeven,hoe dik zou de bijbel dan niet geweest moeten zijn?
Twee maal van wat hij nu is?
3x
4x
5x
Een meter dik,zeg het maar.
Wat jij inlegkunde noemd heet inzicht,ik lees dit maar wat staat er,of wat wordt er bedoeld.
Begrijp je me een beetje?
Johanan.
Ds H.A. Visser uit Amsterdam heeft jaaaaaren geleden een zeer leesbaar maar ook verhelderend boekje geschreven: Er staat meer dan er staat. Een prachtige titel die jouw stelling wel benadert.
Misschien kun je het ergens eens vinden op een rommelmarkt of bij een antiquair.
Maar inlegkunde is een enorme valkuil voor ons gelovigen met onze vooringenomen geloofsovertuigingen/veronderstellingen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?