Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niemand komt in de hemel

• Gonnie

Het feit alleen al dat God voor mensen een hel heeft geschapen, dat komt God toch over als een verschrikkelijke barbaar.?

Het spijt mij dat ik hier door bepaalde gelovige gevraagd werd om naar het Satanbord te gaan.

Maar ik vind het een satanische gedachte te menen dat het rechtvaardig is om mensen die niet om gevraagd hebben om op de wereld te komen om uiteindelijk na vaak een moeilijk leven naar de hel te sturen.

Tenzij je wel toevallig die klik krijgt met God, zoniet dan moet je eeuwig branden.

• Frederik D

Als God zou bestaan, dan was de wereld niet zoals hij nu is.

Maar ik ben hier de enige die God als God beschouwt.

Als God bestaat, dan was er louter overal hemel. Maar er is niet overal hemel, dus er is geen God.

• Frederik D

O. Dat is alles?

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> God doet niets. Op zijn hoogst doet jouw godsgevoel iets met jou. Maar bij kleuters doet het sintgevoel ook wel iets. t

Er is één groot verschil, kinderen kwamen tot de conclusie dat ze bedrogen werden met de sint. Ik kwam als volwassene tot de conclusie dat God waarheid is.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je hebt geen relatie met God maar met je (onwaar) godsgevoel.

een onwaar Godsgevoel geeft geen antwoorden en veranderd je aard niet.

• Frederik D

En wat doe jij? Doe jij ook niet hetzelfde? Maak jij niet van God een groenlinkse opperzijnswerker die altijd in vergadering is en dus nooit thuis geeft?

Zou jij niet eens in plaats van Peri God het vuur aan zijn schenen moeten leggen? Of beter je eigen godsidee en godsbeeld?

Is het fair tegenover nooddruftigen en andere achtergestelden te zwijmelen met een vage, verre troost waar ze niets voor kopen?

• Frederik D

Prima verwoord.

Ik wou dat ik het zo had neergeschreven.

• Gonnie

Hoe zit het dan met niet christenen die Jezus niet erkennen als hun zaligmaker, maar wel in God geloven ,en als jij het goed meent met jou geloof dan geef jij mij antwoord want ik heb jou dat vaker gevraagd en daar heb jij nooit antwoord op gegeven.

Gaan deze mensen naar de hel als zij niet in Jezus geloven als de Verlosser.? Als jij hier geen antwoord op geeft dan weet ik wel hoe het zit met jou.

• theo

In de trant van: Alle koeien zijn dieren dus alle dieren zijn koeien ?

• Frederik D

Dat noemen we regressie, beste Frans. Maar je kunt er mee oud worden.

Al met al heb je blijkbaar bij jezelf een troostende emotie aangeboord. Prachtig. Maar het blijft wel een subjectieve emotie zonder een objectieve tegenhanger.