Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niemand komt in de hemel

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Nou vooruit dan maar weer, ik zal het wel weer

> eens proberen.

>

> Dus alle christenen die niet in de drieeenhied

> geloven en alle christenen die meer hebben met het

> juiste doen dan met het juiste geloof en alle

> christenen die veel verhalen in de bijbel als

> symbolisch opvatten en niet per definitie alles

> als historische waargebeurde verhalen komen wel in

> de hemel na het aardse bestaan?

>

> Ik heb het dus (nog) niet over alle

> nietchristenen.

Je zegt “dus” en komt vervolgens met je eigen woorden en vragen zonder te antwoorden terwijl je daarvoor Gods Woord, de Bijbel tot je beschikking hebt.

In 2 Tessalonicenzen 1 staat bijvoorbeeld, vers 6 t/m 10

God is rechtvaardig: hij zal uw onderdrukkers straffen met onderdrukking en u, die nu onderdrukt wordt, samen met ons van alle last bevrijden wanneer Jezus, de Heer, vanuit de hemel verschijnt. Dan komt hij in een vlammend vuur en omringd door engelen, door wie hij zijn macht manifesteert; dan straft hij hen die God niet erkennen en het evangelie van onze Heer Jezus niet gehoorzamen. Ze zullen voor eeuwig worden verstoten, ver van de Heer en van zijn kracht en majesteit. Op die dag komt hij om te worden geprezen door al de zijnen, om te worden geëerd door allen die tot geloof gekomen zijn – ook door u, want u hebt ons getuigenis aangenomen.

• Frederik D

Je hebt helemaal gelijk. Want …. Er is geen hiernamaals. Geen hiernamaals voor wormen. Geen hiernamaals voor egeltjes. Geen hiernamaals voor chimps. En geen hiernamaals voor mensen. En geen hiernamaals voor je kapotte magnetrons.

Waarom zou er trouwens wel een hiernamaals zijn voor mensen en niet voor dieren?

Volgens JG's komen alleen JG's in het hiernamaals. Volgens onze Peri alleen Peri 's. En volgens mohammedanen alleen mohammedanen.

En God? Die bestaat niet. Als hij zou bestaan, was er geen aarde.

• Frederik D

Je hebt geen relatie met God maar met je (onwaar) godsgevoel.

• Frederik D

God doet niets. Op zijn hoogst doet jouw godsgevoel iets met jou. Maar bij kleuters doet het sintgevoel ook wel iets. t

• Frederik D

Dit is geen ter zake doende reactie.

• theo

Laat maar weer DUS.

• Frederik D

Meneer Wentelbips, geef eens een klipklaar antwoord. Komt Theo in de hemel of niet?

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je hebt helemaal gelijk. Want …. Er is geen

> hiernamaals. Geen hiernamaals voor wormen. Geen

> hiernamaals voor egeltjes. Geen hiernamaals voor

> chimps. En geen hiernamaals voor mensen. En geen

> hiernamaals voor je kapotte magnetrons.

>

> Waarom zou er trouwens wel een hiernamaals zijn

> voor mensen en niet voor dieren?

Is er geen hiernamaals voor dieren?

Ik heb gen idee hoor maar je bent wel stellig.

>

> Volgens JG's komen alleen JG's in het hiernamaals.

> Volgens onze Peri alleen Peri 's. En volgens

> mohammedanen alleen mohammedanen.

>

> En God? Die bestaat niet. Als hij zou bestaan, was

> er geen aarde.

Dat lijkt me een conclusie die uh uh nergens op slaat.

• Frederik D

Als God goed zou zijn, dan zou hij ons als zijn gelijkwaardigen behandelen en dan had hij nooit een aarde met leed en dergelijke geschapen.

Als ik jouw rijke oom zou zijn en als ik daarbij heel errug aardig zou zijn, dan zou ik jou nooit laten verkommeren in een plaggenhutje in de modder van een kwom en kwelder in Nederland.

• LeSage

Ik weet niet of jij wel gelijk hebt, Theo, in het alle ‘zichzelf juistgelovig achtende geloofsgroeperingen sluiten iedere andersdenkende geloofsgroeperingen uit’.

volgens mij roepen vrijwel alle geloofsgroeperingen dat je de hemel in komt als je gelooft dat Jezus de straf (de hel dus) gedragen heeft die voor ons bedoeld was.