Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niemand komt in de hemel

• theo

of zal de aarde beerven.

Hier en daar maakte ik daar een opmerking over en die opemrrkingen werden konsekwent genegeerd.

Niemand komt in de hemel na het aards bestaan of zal later eens de aarde beerven want;

Alle zichzelf juistgelovig achtende geloofsgroeperingen sluiten iedere andersdenkende geloofsgroeperingen uit.

Wie kan er een speld tussen mijn stelling krijgen?

• Frans

Een nieuwe term is misschien hanggelovigen.

Geloven is een persoonlijke relatie met God, daar kan een groep het mee eens of oneens zijn, doet er niet toe, je hebt die persoonlijke relatie en die neemt niemand je af.

Simpel eigenlijk.

• theo

Hoewel ik je opmerking niet zo snap nav van mijn stelling vind ik het een prachtige reactie van je.

• Gonnie

En mensen die niet de persoonlijke relatie met God hebben, gaan die naar de hel.?

• Gonnie

Het moet ook maar net klikken tussen God en de mens, want niet alle mensen hebben die relatie met God zoals jij bijvoorbeeld.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> of zal de aarde beerven.

>

> Hier en daar maakte ik daar een opmerking over en

> die opemrrkingen werden konsekwent genegeerd.

>

> Niemand komt in de hemel na het aards bestaan of

> zal later eens de aarde beerven want;

>

> Alle zichzelf juistgelovig achtende

> geloofsgroeperingen sluiten iedere andersdenkende

> geloofsgroeperingen uit.

>

> Wie kan er een speld tussen mijn stelling krijgen?

Jezus, want Hij zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde (Matteüs 28:18) en gelovigen hebben hun burgerrecht in de hemel (Filippenzen 3:20)

• theo

Je geeft maar weer eens geen antwoord.

Natuurlijk wel bedankt voor je bijbeltekst citaat maar die kende ik echt wel hoor.

Als je verder niet op de steling in durft te gaan/wilt gaan dan hoef je ook niet op DIT bericht te reageren.

• Frans

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> En mensen die niet de persoonlijke relatie met God hebben, gaan die naar de hel.?

Dit is geen stelling van mij. Ben jij je bewust hoezeer God in mensen werkt ? ongeacht of ze zich al dan niet bekeerd hebben?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Je geeft maar weer eens geen antwoord.

> Natuurlijk wel bedankt voor je bijbeltekst citaat

> maar die kende ik echt wel hoor.

>

> Als je verder niet op de steling in durft te

> gaan/wilt gaan dan hoef je ook niet op DIT bericht

> te reageren.

Mag ik uitmaken of ik op je stelling reageer of niet? Je vraagt toch wie er een speld tussen je stelling kan krijgen dat niemand in de hemel komt na het aards bestaan of de aarde later eens zal beërven? Mijn antwoord is dat Jezus dat kan want Hij heeft alle macht in de hemel en op de aarde. Daar is toch geen speld tussen te krijgen?

• theo

Nou vooruit dan maar weer, ik zal het wel weer eens proberen.

Dus alle christenen die niet in de drieeenhied geloven en alle christenen die meer hebben met het juiste doen dan met het juiste geloof en alle christenen die veel verhalen in de bijbel als symbolisch opvatten en niet per definitie alles als historische waargebeurde verhalen komen wel in de hemel na het aardse bestaan?

Ik heb het dus (nog) niet over alle nietchristenen.