Dat is geen antwoord, ik vraag of jij dat gelooft. Maar het is bekend bij jou, jij gooit de godganse dag met Bijbelteksten, maar uit je zelf weet je zeker geen antwoord te geven.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDaan Schreef:
——————————————————-
> Frederik D Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Theologen kunnen de Bijbel (of de Koran) op
> vele
> > manieren uitleggen.
> >
> > Maar volgens mij is er niets na de dood. Dood
> zijn
> > is een soort eeuwige slaap.
>
> Mee eens.
> Zo staat het ook geschreven in de Bijbel.
Dat lijkt mij wel lekker rustig, als jij een beetje dood blijft straks
>
>
> Als je diep slaapt,
> > dan bestaat je bewustzijn ook niet.
Ellen
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Dat is geen antwoord, ik vraag of jij dat gelooft.
> Maar het is bekend bij jou, jij gooit de godganse
> dag met Bijbelteksten, maar uit je zelf weet je
> zeker geen antwoord te geven.
Ik geloof alles wat in de Bijbel staat. Je vraagt zaken over de Bijbel maar als je advies krijgt om de Bijbel te lezen of je krijgt teksten uit de Bijbel met het antwoord dan geef je niet thuis. Jammer hoor.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Ik kan me niet indenken dat je gelovig bent en dan
> anderen gaat oordelen. Dat is dan helemaal niet
> aan jou.
Ik ben wel gelovig .
De stelling van mij moet je als volgt lezen ( omdat je mij niet zo goed kent bracht het je op een dwaalspoor;)
Volgens de christelijke geloofsgroep A komen alleen volgelingen van deze groep A in de hemel na hun aardse leven.
Volgens de chr. geloofsgroep B komen alleen volgelingen van geloofsgroep B in de hemel en die van A niet.
En van geloofsgroep C die geloven dat die van A en B er niet komen etc.
Dat impliceert dat niemand in de hemel komt.
De mens die inzicht krijgt - door de genade van God - zal een andere mens nooit meer afwijzen of uitsluiten omdat de totale liefde die hem dan overspoelt dit ten alle tijde zal verhinderen.
Wie naar de ander kijkt kijkt naar zichzelf. Wie zich afkeert van de ander op basis van sexe, geloof, ras, sexuele geaardheid of wat dan ook, keert zich af van zichzelf.
Michiel… Schreef:
——————————————————-
> De mens die inzicht krijgt - door de genade van
> God - zal een andere mens nooit meer afwijzen of
> uitsluiten omdat de totale liefde die hem dan
> overspoelt dit ten alle tijde zal verhinderen.
>
> Wie naar de ander kijkt kijkt naar zichzelf. Wie
> zich afkeert van de ander op basis van sexe,
> geloof, ras, sexuele geaardheid of wat dan ook,
> keert zich af van zichzelf.
Vage maar mooie uitspraak, maar hoe zat het met Jezus en de ongelovigen die zich niet bekeerden maar die hij wel op zijn hart had?
Michiel… Schreef:
——————————————————-
> De mens die inzicht krijgt - door de genade van
> God - zal een andere mens nooit meer afwijzen of
> uitsluiten omdat de totale liefde die hem dan
> overspoelt dit ten alle tijde zal verhinderen.
>
> Wie naar de ander kijkt kijkt naar zichzelf. Wie
> zich afkeert van de ander op basis van sexe,
> geloof, ras, sexuele geaardheid of wat dan ook,
> keert zich af van zichzelf.
En zo ben je opeens vriendje van Hitler.
lk heb het over de mens. Jij hebt het over Jezus.
Aan Jezus is het oordeel gegeven over alles en allen. Niet aan ons. En daarom dienen wij ons te houden aan de centrale kernboodschap van de bijbel die voortvloeit uit het liefdesoffer van Golgotha waarbij God niet de mens vroeg zich te geven maar zichzelf gaf uit liefde voor de mens en de wereld. De centrale boodschap van de bijbel is het om God boven alles en de medemens als jezelf lief te hebben.
Maar wij blijven veel te vaak steken in het afwijzen of negeren van God en in het afwijzen van de medemens op basis van 1001 dingen.
Als jij jezelf ziet als een geestelijk verheven wezen en Hitler als een demon uit de hel heb je het concept van de mens nog niet echt goed begrepen.
De tweede wereldoorlog en alle andere smerige oorlogen die de mens heeft gekend en heden ten dagen nog kent helaas hebben wel geleerd dat onder de verkeerde omstandigheden de mens vaak al snel alle heiligheid en beschaving verliest en dat alles niet veel meer is dan een dun laagje chroom. Het leven van Hitler had ook veel anders kunnen lopen als.. als… als.. En Hitler was machteloos geweest als miljoenen anderen niet in zijn waanzin zouden zijn meegegaan. Als miljoenen anderen niet geluisterd hadden naar Hitler maar naar God.
Als als niet eeuwen lang joden uitgesloten zouden zijn geweest door op basis van haattheologie en andere verzinsels ze uit te sluiten uit de westerse maatschappijen zou de gek Hitler nooit de holocaust tot stand hebben kunnen brengen. Het voorwerk was al door duizenden anderen en het opvoeden van tientallen generaties in afkeer en afwijzing gedaan. Zoals heden ten dage nog steeds hele generaties opgroeien met het afwijzen van andere mensen op basis van wat dan ook.
Nothing's changed really…
God zal Hitler oordelen en niet CU. Want jij zult net als Hitler ook geoordeeld worden. Als jij Hitler oordeelt oordeel je jezelf. Want met het oordeel waarmee jij oordeelt zul je zelf ook geoordeeld worden CU.
Vlieg ze….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?