Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

man, vrouw, en de oerzonde.

• Nada

Toch blijven vrouwen van nature zorgzamer, iedere vrouw zal dat met me eens zijn. Denken aan een ander, dat die gelukkig is en dan pas zelf gelukkig zijn.

Ik denk dat het iets in onze hersenen is dat ons zo maakt want het is bewezen dat de hersenen van een man anders werken dan die van een vrouw.

• Nada

Er is tegenwoordig een ruggenprik voor vrouwen die bevallen, in de Westerse wereld dan.

• Frans

Nada Schreef:

——————————————————-

> Toch blijven vrouwen van nature zorgzamer, iedere vrouw zal dat met me eens zijn. Denken aan een ander, dat die gelukkig is en dan pas zelf gelukkig zijn.

>

> Ik denk dat het iets in onze hersenen is dat ons zo maakt want het is bewezen dat de hersenen van een man anders werken dan die van een vrouw.

Dat ben ik ook met je eens, daarom is het beter voor de vrouw (en de kinderen) dat zij zich op die taak met die gaven toespitst.

• theo

En..bevalt dat wat?

• Nada

Ik denk het wel, die vrouwen hebben beduidend minder pijn. Maar ik heb zelf geen kinderen dus ik weet het niet uit eigen ervaring.

• Frans

No pun intended ? ;)

• Nada

Dat kan niet meer, dat kon vroeger. Nu moet je beiden een inkomen hebben omdat het leven heel duur is.

• Frans

Nada Schreef:

——————————————————-

> Dat kan niet meer, dat kon vroeger. Nu moet je beiden een inkomen hebben omdat het leven heel duur is.

Of willen we te veel?

Wij leven al jaren zo hoor. met twee eigen + twee pleegkinderen.

Sparen voor elk schooljaar, geen vakanties, behalve eens een uitstap.

• Ellen-Josee

Dat was een beetje een plaagstoot van mij, over die opjuttende vrouw.

Maar de vrouw is natuurlijk wel gemaakt om (de man) te dienen.

Wat zegt Jezus er over?

Markus 10

43 Zo mag het bij jullie niet gaan. Wie van jullie de belangrijkste wil zijn, zal de anderen moeten dienen, 44 en wie van jullie de eerste wil zijn, zal ieders dienaar moeten zijn, 45 want ook de Mensenzoon is niet gekomen om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als losgeld voor velen.’

Dus de vrouw lijkt meer op Jezus, zeker als je daarbij nog meeneemt dat van haar verwacht wordt dat ze nederig en stil is (Paulus) en dan ook nog is ze de laatste van de schepping terwijl je ziet dat God de schepselen op steeds hoger niveau schept. Daarom ‘luisterde’ Adam ook naar zijn vrouw toen hij de vrucht aannam.

Eigenlijk weten alle mannen dat ook wel en de meesten geven ook makkelijk toe; dat zij de vrouw onbegrijpelijk gecompliceerd vinden.

Dus de aangewezen persoon voor belangrijke taken als kinderen opvoeden en eten klaarmaken.

• Ellen-Josee

Ja zoiets wilde ik ook al zeggen: je kunt ook sober leven in ruil voor gezonde, gelukkige en welopgevoede kinderen.