Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

man, vrouw, en de oerzonde.

• Frederik D

Volgens mij heb jij het fenomeen vrouw niet goed bestudeerd. Er zijn ook vele fanatiek gelovige vrouwen. En wellicht is de vrouw geloviger dan de man. Alleen qua theologie heb je gelijk. Maar dat gaat veranderen. Want theologie wordt steeds meer een vrouwenstudie.

• CU

perihelium Schreef:

——————————————————-

>

> Slechte dingen kunnen ook goed voelen. Geliefd te

> zijn is veel beter.

>

Nee hoor, de man begeren is een bijbelse opdracht, te lezen in Gen. 3:16……. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’

Je lult weer tegenbijbels.

• Ellen-Josee

Ik heb het draadje bekeken en dat soort discussies privé of openbaar leidt (mijns inziens) nergens toe.

Je kunt beter een stapje terug doen - als je daartoe in staat bent.

Dat bedoel ik precies met enorme operatie i.p.v. wat sterilon erop te gieten en de patient later nog eens bekijken :)

Ik zou je graag die rust geven als ik daartoe in staat was, maar je weet bij Wie je daarvoor moet zijn.

Zegen,

Ellen

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Groen Links is ten onder gegaan aan een overvloed

> vrouwen.

Je was vergeten er nog ‘hysterische’ tussen te zetten..

• Ellen-Josee

Heeft Theo nou nog niet in de gaten dat de vrouwen de mannen altijd enorm hebben zitten opjutten?

Dat er achter iedere extreme theoloog een opjuttende vrouw staat.

• Frans

:D

• Nada

Die opjuttende vrouw kan ik me niet in vinden maar ik denk wel dat Frederik gelijk heeft en dat vrouwen dieper geloven dan mannen. Gewoon omdat hun hersenen anders zijn en misschien ook vanuit de rol die wij vrouwen altijd geleerd hebben om toch zorgzamer, onderdaniger en flexibeler te zijn. En dat ook moeten zijn omdat zelfs nu nog de zorgtaken voor de kinderen en ouders op leeftijd toch 90 procent bij de vrouw liggen.

• Frans

Wat er in onze tijd mis gaat is dat er niemand meer tijd heeft om de kinderen op te voeden.

Ik ben voorstander dat vrouwen die een carrière opbouwen geen kinderen hebben, of dat er een huisman is om het over te nemen. zoals het nu gaat zie je elke vorm van ontwikkeling bij de kinderen kapot maken. De verantwoordelijkheid bij de scholen leggen helpt zeker niet.

• theo

Jullie kunnen me wat.

De straf om met pijn en moeite kinderen te baren is door de eeuwen heen ook alleen door vrouwen ondergaan, allemaal de oerschuld van oermoeder Eva.

• Frans

Daar bij wil ik nog zeggen dat die ongelofelijk belangrijke opdracht door God aan de vrouw was toebedeelt en dat de man voor het inkomen zorgt, zo werkt het nog steeds het best want zo zijn we gemaakt.