Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

man, vrouw, en de oerzonde.

• Ellen-Josee

Toevallig zei ik vanmiddag nog dat ik het nooit een probleem heb gevonden dat via de belastingen op mijn riante salaris uitkeringen betaald werden.

Dat de mensen niet maar zo moeten denken dat iedereen maar uit gemakzucht in een uitkering zit. Ik ben er ook helemaal niet voor dat vrouwen met kleine kinderen zich maar moeten afbeulen in een slecht betaalde baan. En iedereen weet wat voor risico kinders in een creche kunnen lopen.

• Nada

Ja zie je wel, jij hebt het over toen en ik heb het over nu als ik zeg dat ik liever heb dat een ander gelukkig is en ik me dan ook prettig voel.

Het zit in ons vrouwen en dat moet je er ook niet uit willen halen. Ok emancipatie, ik ben blij dat ik gestudeerd heb en nu een leuke baan heb maar dat gevoel wat ik zei zit er nog steeds. Het is een vrouw eigen.

• Nada

Nou dat ben ik met je eens. Je zet geen kind op de wereld om hem of haar door een ander te laten opvoeden.

• Ellen-Josee

Nada Schreef:

——————————————————-

> Ja zie je wel, jij hebt het over toen en ik heb

> het over nu als ik zeg dat ik liever heb dat een

> ander gelukkig is en ik me dan ook prettig voel.

Weet je wel hoe oud ik ben?

En daarbij ik denk nog steeds niet zo aan mezelf.

Maar het is niet zo dat iedereen in mijn omgeving ‘gelukkig’ moet zijn.

>

> Het zit in ons vrouwen en dat moet je er ook niet

> uit willen halen.

Wie zegt dat ik iets ‘moet’?

> Ok emancipatie, ik ben blij dat

> ik gestudeerd heb en nu een leuke baan heb maar

> dat gevoel wat ik zei zit er nog steeds. Het is

> een vrouw eigen.

Tja toen mijn kinderen oud genoeg waren om op zichzelf te passen, ben ik gewoon gaan werken. Ik vind werken niet het belangrijkste dat er bestaat. Het is vooral mooi als je werk kan doen waar je achter staat en dat het niet alleen om de pegels gaat.

Ik heb gemerkt dat ik goed ben in vrouwendingen maar ik kan ook heel goed een mannenkarweitje doen.

En wat betreft mijn brains: ik kan ook uitstekend als een man reageren.

Ellen

• Ellen-Josee

Pff dat heb ik met boeken…

;)

• Nada

Ik weet niet hou oud je bent maar herken dat gevoel wat je beschreef, dat verzorgende.

Ik ben eind twintig en mijn ouders zijn in Marokko geboren, ik hier in Nederland en ik ben islamitisch opgevoed. Ik ben ambulanceverpleegkundige in opleiding en denk kritisch na over het geloof waar mijn ouders mij mee opgevoed hebben. Ik kom hier eens kijken omdat ik mijn geloof niet los kan laten maar ook wel ontdek dat er meer is en meerdere geloven en er kan als ik logisch nadenk geen twee Goden zijn.

• Ellen-Josee

Om deze tijd altijd een traag draaiend prikbord en dan ram je gauw twee keer op verzenden ;)

Alvast welterusten,

Ellen

• Ellen-Josee

Nada Schreef:

——————————————————-

> Ik weet niet hou oud je bent maar herken dat

> gevoel wat je beschreef, dat verzorgende.

Ik ben 60 plusser en mijn kinderen zijn nu rond de 40.

>

> Ik ben eind twintig en mijn ouders zijn in Marokko

> geboren, ik hier in Nederland en ik ben

> islamitisch opgevoed.

Ik vermoedde al zoiets vanwege je naam :)

> Ik ben

> ambulanceverpleegkundige in opleiding en denk

Oeh! dat is een mooi maar zwaar beroep dat in mijn familie ook veel voorkomt.

> kritisch na over het geloof waar mijn ouders mij

> mee opgevoed hebben. Ik kom hier eens kijken omdat

> ik mijn geloof niet los kan laten maar ook wel

> ontdek dat er meer is en meerdere geloven en er

> kan als ik logisch nadenk geen twee Goden zijn.

Er zijn ook geen twee Goden, er is natuurlijk één God.

Het is altijd goed om je geloof serieus te onderzoeken en naast elkaar te leggen.

Heb jij een Bijbel? Want het is wel interessant om te lezen hoe de wortels van de Islam, het Jodendom en het Christendom liggen. Dat staat daar namelijk in.

En natuurlijk Wie en Wat Jezus was en wat Hij kwam doen en brengen. (ik heb eventueel nog een mooie jongerenbijbel over)

Nu snap ik ook dat je elders schreef dat je ‘het niet wist’ op die bijbeltekst die ik gaf :)

Ik wens je hier een goed en leerzaam verblijf maar ook sterkte, want het kan hier hard toegaan tegen anders gelovigen.

• Nada

Dank je wel Ellen-Josée. :)

Ik ga niks meer schrijven vanaf nu want het is echt dubbel om ons weg te jagen :D

• Frederik D

Daar ben ik het mee eens.