Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ik wil me bekeren

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Omdat ik me wil bekeren met behoud van mijn volle

> verstandelijke vermogens, dus met het volle behoud

> van mijn kritisch rationalisme. Dus ik wil echte

> harde objectieve bewijzen. En niet blind varen op

> een vaag gevoelentje.

Blift de vraag waarom jij je zou willen bekeren.

Als je op dezelfde wijze gelovig zou zijn als ikke, dezelfde geloofsovertuiging zou (kunnen) delen dan mag en kun je je kritisch rationalisme prima behouden.

Harde objecteve (van hetGodsbestaan?) krijg je natuurlijk niet want zodra die zou krijgen ben je niet gelovig meer maar zekerwetend.

Vage gevoelentjes is een denigrerende uitspraak. net als je vage gevoeletjes voor je partner of kind denigrerend zou zijn.

• Frederik D

Dus je moet blind varen op een vaag gevoelentje in plaats van harde feiten aanvaarden. Maar ik wil me alleen bekeren met behoud van mijn volle kritische vermogens.

• keessie

Jij vaar toch ook blind op het evolutie geloof, in den beginne was er eens een balletje

• Ellen-Josee

Precies, je bent geen stap verder gekomen :)

• Frederik D

Als het christendom waar is, dan wil ik gaarne christen worden want ik heb de waarheid lief met heel mijn verstand. Maar blijkbaar mis jij die waarheidsliefde. De waarheid om de waarheid, dat is kunst om de kunst in het kwadraat. La verité pour la verité. Het gaat mij niet in de eerste plaats om heil, hiernamaals en herdergezang maar gewoon om de waarheid, om de werkelijkheid.

• 'en passant'

nihil

• theo

Vanmorgen heb ik gepreekt over God als Gids voor het joodse volk tijdens de woestijntocht en door de geschiedenis hen voor het joodse volk ondanks alle vervolgingen met als dieptepunt WO 2 waar gelovige joden nog steeds psalmend zingend en biddend vertrouwden op hun Gids.

De koppeling naar het NT en ons christenen; Jezus als de weg en de waarheid en het leven.(Johannes 14 : 1- 7)

Ik maakte o.q. de opmerking dat er wel degelijk bewijs is (vraag je oma of oma maar) dat mensen God en/of Jezus mensen helpt/heeft geholpen in hun leven.

DAT bewijs is er dus wel

• Frederik D

Dus er zijn geen objectieve bewijzen?

• Frederik D

Evolutie is wat anders dan de Big Bang. En dat jij sommige zaken niet begrijpt, is niet mijn verantwoording maar de jouwe.

Maar je snijdt onbewust en onbedoeld wel een goed punt aan. Jij hebt blijkbaar wel je verstandelijke vermogens ingeleverd. Vind je dat niet zonde? En zou God dat geen zonde vinden?

• Ellen-Josee

Ja als het jou erom gaat dat jouw wil moet worden gedaan, gebeurt dat niet :)