Dus het mohammedanisme is volgens jou waar?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlMarjorie Schreef:
——————————————————-
> 4 De HEER heeft alles wat hij heeft gemaakt zijn
> doel gegeven,
> de goddelozen heeft hij voor de ondergang bestemd.
>
>
>
> De goddelozen zijn ook door Hem geschapen. Waarom
> bestemt hij ze voor de ondergang?
>
> Slaaptijd!
Zij die menen dat ze hemel al verdiend hebben komen nog vreemd op de koffie.
Wij zullen zullen de hemel beerven reken maar:D
Marjorie Schreef:
——————————————————-
> 4 De HEER heeft alles wat hij heeft gemaakt zijn
> doel gegeven,
> de goddelozen heeft hij voor de ondergang bestemd.
>
>
>
> De goddelozen zijn ook door Hem geschapen. Waarom
> bestemt hij ze voor de ondergang?
Net zoals we niet alleen uit de Bijbel moeten halen wat we prettig vinden moeten we er ook niet alleen uithalen wat we niet prettig vinden. Er staat ook:
Spreuken 16
Een mens stelt zich veel vragen, de HEER geeft het antwoord.
Om het in mijn eigen woorden uit te leggen, God heeft ook de rokers en de niet rokers geschapen en de rokers krijgen (over het algemeen) een slechte gezondheid en niet rokers leven langer. Zo is het nog meer met leven zonder God en leven met God, zonder God zijn we verloren en met God staat ons het allerbeste te wachten. God is er niet alleen voor de Joden zoals in het Oude Testament, maar iedereen kan in God geloven door Jezus Christus, zoals ook al in het Oude Testament is voorspelt. God heeft zelfs Zijn eigen zoon niet gespaard om ons bij Hem te brengen. Het is echt een keuze, een kwestie van geloof .. of ongeloof. Gelovigen geloofde eerst ook niet, zie, bijvoorbeeld mijn bekering en die van Saul/Paulus: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Handelingen+26%3A13-18&id18=1&l=nl&set=10
>
> Slaaptijd!
Welterusten of een goede morgen!
Sietse 45 Schreef:
——————————————————-
> Marjorie Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > 4 De HEER heeft alles wat hij heeft gemaakt
> zijn
> > doel gegeven,
> > de goddelozen heeft hij voor de ondergang
> bestemd.
> >
> >
> >
> > De goddelozen zijn ook door Hem geschapen.
> Waarom
> > bestemt hij ze voor de ondergang?
> >
> > Slaaptijd!
>
> Zij die menen dat ze hemel al verdiend hebben
> komen nog vreemd op de koffie.
>
> Wij zullen zullen de hemel beerven reken maar:D
De hemel beërf je niet door anderen af te kraken, maar door geloof in Jezus Christus.
Prachtig. Maar hoe bewijs je het allemaal?
En ik wil me best bekeren maar ik ga natuurlijk niet mijn rationeel criticisme opgeven. Ik blijf voorstander van het evolutionisme en van de bolle aarde, ook al verkondigt de Bijbel dat de aarde plat is en dat de aarde in zes dagen is geschapen. Maar jij hebt inmiddels ook al door dat de Bijbel niet het onfeilbare Woord Gods is?
Handelingen 17:27-31
Het was Gods bedoeling dat we hem zouden zoeken en hem al tastend zouden kunnen vinden, aangezien hij van niemand van ons ver weg is. Want in hem leven wij, bewegen wij en zijn wij. Of, zoals ook enkele van uw eigen dichters hebben gezegd: “Uit hem komen ook wij voort.” Maar als wij dan uit God voortkomen, mogen we niet denken dat het goddelijke gelijk is aan een beeld van goud of zilver of steen, het werk van een ambachtsman, door mensen bedacht. God slaat echter geen acht op de tijd waarin men hem niet kende, maar roept nu overal de mensen op om een nieuw leven te beginnen, want hij heeft bepaald dat er een dag komt waarop hij een rechtvaardig oordeel over de mensheid zal laten vellen door een man die hij voor dat doel heeft aangewezen. Het bewijs dat het om deze man gaat, heeft hij geleverd door hem uit de dood te doen opstaan.’
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Ik heb de waarheid lief.
Ik ook. En mijn buurman ook. En de melkman op de hoek ook.
>
> Men zegt dat het christelijke geloof de waarheid
> is. Welnu, ik wil gaarne de waarheid omarmen. Want
> zoals ik reeds zei, ik heb de waarheid lief. Maar
> hoe weet ik dat het christelijke geloof waar is?
Dat weet je niet. Dat is een kwestie van geloof en vertrouwen.
> Hoe kan men het christelijk geloof bewijzen?
Dat kun je niet. Dat is een kwestie van geloof en vertrouwen.
>
> Natuurlijk, ook andere geloven beweren dat ze waar
> zijn. Het mohammedanisme, het boeddhisme, de new
> age en noem maar op. Ook die geloven wil ik best
> omarmen. Als ze maar waar zijn. Maar hoe valt te
> bewijzen dat ze waar zijn? Hoe valt te bewijzen
> dat juist dat ene geloof waar is en alle andere
> onwaar?
Dat valt niet te bewijzen.
> Of zouden alle geloven onwaar zijn?
Dat zou kunnen. Zoals ook jouw huidige waarheid onwaar zou kunnen blijken te zijn aan het einde van de rit.
> Maar kom, laat men eens bewijzen dat het
> christendom waar is. Ik ben benieuwd.
Er zijn er meer in de bijbel opgeschreven die bewijzen wilden zien. Lees het antwoord nog maar eens na in de bijbel zelf. Kun je je als toekomstig christen vast inlezen in de vakliteratuur.
>
> En als het christendom waar is, hoe komt het dat
> christenen elkaar onderling van onwaar geloof
> betichten?
Omdat mensen geen god zijn en als je er 3 bij elkaar zet al vaak 2 afsplitsingen hebt.
Nee Frederik D. Blijf jij maar lekker in je verkozen wereld van wetenschap en ratio en probeer daar maar de zaligheid te vinden die je zoekt. Want dat is de huidige situatie en daar voel jij je gelukkig mee en op je plaats. Maar ik voorspel je wel dat de wetenschap en de ratio de mens in een slavernij zal brengen de komende tijden die ongekend is (wat nu al het geval is maar het zal nog veel erger gaan worden) en zeer ongewild.
Met een groet,
Michiel…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?