Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ik wil me bekeren

• CU

Is een verkeersteken niets?

Maar pas in ieder geval op met die teken, want je kan er ook ziek van worden.

• samuel

Het is jouw nuloptie niet de mijne, en Mohammed heeft bestaan, en zijn volgelingen heten Mohammedanen.

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik vind dat een aardig teken.

Bij een teken gaat het om iets persoonlijks en niet om een totale omwenteling van het wereldgebeuren.

> Maar blijkbaar ben

> jij van mening dat jouw Almachtige niet bij machte

> is om zo'n teken te geven.

Dat is dus geen teken.

> Je doet dus aan

> blasfemie. Ik hoop dat Peri jou tot de orde roept.

Laat Peri erbuiten wil je?

>

>

> Maar misschien dat Allah dat teken kan geven.

>

> Ik wil me best bekeren. Maar met behoud van mijn

> verstandelijke vermogens.

Haha! Vraag dat dan als teken :D

Ellen

• theo

Waarom wil jij je eigenlijk bekeren ?

Bekeren is, omdraaien, iets anders gaan doen dan je deed.

Is je huidige leven(svisie) niet goed (genoeg) ?

Waarom wil je eerst een teken voordat je je huidige leven om wilt/kunt geven en een ander leven te starten?

• keessie

Bekeren is inzien Theo.

• theo

O ?

Niet; veranderen?

• Frederik D

Dus God kan geen echt objectief teken geven? Nou, dan heb ik niets aan zo'n machteloze God.

• Frederik D

Omdat ik me wil bekeren met behoud van mijn volle verstandelijke vermogens, dus met het volle behoud van mijn kritisch rationalisme. Dus ik wil echte harde objectieve bewijzen. En niet blind varen op een vaag gevoelentje.

• Frederik D

En Mohammed heeft via een aartsengel de Koran van Allah ontvangen. Bewijs maar eens dat dit niet zo is.

De Koran was blijkbaar onvoldoende en moest daarom aangevuld worden met de Hadith maar dit terzijde.

• keessie

Het moet uit je hard komen Frederik. jij wilt het verstandelijk beredeneren.