Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De hemel is echt: een neurochirurg over zijn 'bijna dood ervaring'

• Frederik D

Niet zo nuchter. :)

• CU

Kom dan met argumenten hoe dat dan zit.

• Frederik D

Zo is het maar net.

De menselijke geest slaat aan het fantaseren als er een tekort aan zintuigelijke prikkels is.

• M*j*r**

Marith Schreef:

——————————————————-

> Mooi, een bijna-doodervaring heeft altijd een

> bedoeling voor de mens die het ondergaat. Voor

> velen is dat een start van een nieuw en

> liefdevoller leven, een betere levenswandel of een

> leven gericht naar God.

> De zielepersoonlijkheid komt aan in de een van de

> lichtere regionen van de spiegelsfeer,waar de

> meeste overledenen zich bevinden , het hiernamaals

> wordt wel eens gezegd.

> Alleen is dat niet het Koninkrijk waar Christus

> het over heeft.

Ben ik met je eens :)

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Blijkbaar waren niet alle hogere-hersenfuncties

> “off line”. Blijkbaar overdrijft onze

> neurochirurg.

>

> En toch frappant hoe de hemel zich richt naar de

> wensen van de mens. Een wilde Neanderthaler zou

> een heel andere BDE hebben gehad.

Niks wensen van de mens. Die chirurg wenste dat helemaal niet.

Maar……je gaat wel anders praten als je het zelf een keer meemaakt.

En hallucinaties lijken niet op een BDE.

• Johanan

Ik denk Ellen dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen.

Dood is dood dat is de leer van de bijbel,maar je hoort mij niet zeggen dat..dat dan het absolute einde is.

En daar komt jouw aanhaling goed te pas dat Jezus de dood heeft overwonnen;..Joh 5:28,29.

Wat ik bedoelde met dood is dood,je bent er gewoon niet meer zoals mijn Anneke maar ik weet heel

goed dat zij,door dat offer van Jezus een opstanding krijgt want hij/zij die gestorven is…is van zijn zonde vrij gesproken.

Jij haalde aan.

Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.’ (Luc 23: 43)

Het is toch goed om over deze schriftplaats nog eens goed na te denken,en waarom zeg ik dat nu wat bedoelde Jezus

met deze uitspraak let op de vertaling;…nog van daag..maar Jezus ging na zijn opstanding 40 dagen later pas

naar de hemel.Maar Jezus beloofde een stervende man die moedig te kennen gaf in hem te geloven: „Gij zult met mij in het Paradijs zijn”

Waar zou de man dan zijn? Zou het Paradijs zich in de hemel bevinden, op aarde, of op een plek ertussenin waar mensen op het oordeel wachten?

Maar omdat deze man kennelijk een Jood was, had hij geen uitleg over het Paradijs nodig. Hij kende de hoop op eeuwig leven op aarde in een toekomstige wereld,het aardse paradijs.

Jezus heeft deze man nooit te kennen gegeven dat hij naar de hemel zouw gaan,want voor Jezus dood is er nooit iemand

naar de hemel gegaan.

Johanan.

• Frederik D

“Volgens de huidige medische kennis van de hersenen en geest, is er absoluut geen manier dat ik maar zelfs een vaag of beperkt bewustzijn tijdens mijn tijd in coma zou kunnen hebben ervaren.”

———————-

Die man kent zijn eigen wetenschap niet. Foei.

Ik zal maar niet vallen over de kromme zin. Want die zin is wellicht het resultaat van een te snelle vertaling.

En bewustzijn ervaar je niet. Bewustzijn is er of is er niet. En bewustzijn kan iets ervaren. Is er geen bewustzijn, dan wordt er niets bewust ervaren.

In Nederland hebben we Pim van Lommel. En die is vakkundig weerlegd.

Raar dat jij als christen je beet laat nemen door new-ageachtig gebazel.

• samuel

Ik ontken niet dat er hallucinaties zijn, maar jij ontkent wel dat er bovennatuurlijke ervaringen zijn. En dat zal best wel een interessant boek zijn, voor wie zich daar voor interesseert, maar mij zegt het niks.

• Frederik D

Blijkbaar wenste die chirurg dat wel.

Er zijn diverse soorten hallucinaties. BDE is er één van. Zou ook OBE (Out of Body Experience).

Er zit tussen onze oren meer dan menigeen denkt (dat er zit).

• Frederik D

Als ik christen zou zijn, zou ik me verre houden van het new age geloof in BDE's en soortgelijke.

Het geloof in BDE's is een opstapje naar het geloof in Out of Body Experiences (uittredingen) en in new age mystiek.

En de hemel ziet er als hij bestaat, er heel anders uit dan de cultuurgebonden pseudohemel van een neurochrirurg die zijn vakgebied niet bijhoudt en blind vaart op zijn subjectieve emoties.

Om enigszins te overdrijven, je praat nu als Thomas.