Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De hemel is echt: een neurochirurg over zijn 'bijna dood ervaring'

• CU

Ja, natuurlijk. Het is uit een open bron.

• samuel

2 Ik weet van een mens in Christus, veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het – dat die persoon weggevoerd werd tot in de derde hemel. 3 En ik weet van die persoon – of het in het lichaam of buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het – 4 dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken. 2 Kor.12

• CU

Als jij hier met een verhaaltje komt met drie keer “weet ik niet” in twee zinnen, ligt de hele goegemeente hier toch dubbel.

• samuel

Speel je nu nog steeds gekke Gerritje?

En bevalt die rol je nog steeds?

• Johanan

Je bent me er één.

Maar dit is niet de topic om….daar op verder te gaan.

Maar volgens mij is dood… het tegenovergestelde van leven De 30:15, 19.

Johanan

• Ellen-Josee

Denken dat dood echt dood is, is Jezus Christus voor leugenaar zetten.

En ieder die broers of zusters, vader, moeder of kinderen, akkers of huizen heeft achtergelaten omwille van mijn naam, zal het honderdvoudige ontvangen en deel krijgen aan het eeuwige leven. (Matt 19: 29)

Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.’ (Matt 25: 46)

Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.’ (Luc 23: 43)

Dit laatste was zelfs tegen een misdadiger die zijn hele leven nog niets goeds had gedaan.

Ellen

• Ellen-Josee

Precies! Niet alles wat tussen een persoon en God gebeurd kan en / of mag in de openbaarheid gebracht worden.

Ellen

• CU

Maar je weet dat dat niet kon. Jezus ging eerst drie dagen en nachten naar het binnenste der aarde. Naar het dodenrijk.

• Ellen-Josee

CU Schreef:

——————————————————-

> Maar je weet dat dat niet kon. Jezus ging eerst

> drie dagen en nachten naar het binnenste der

> aarde. Naar het dodenrijk.

Dat jij Jezus niet gelooft dat weten we toch?

Ellen

• Frederik D

Lees maar eens het boek van Olivier Sachs over hallucinaties. Olivier Sachs is wellicht de bekendste neurowetenschapper van nu.