Dat kan inderdaad Gonnie, daarom zou je het eens moeten lezen, er staan wat wetenschappelijke feitjes in. Er zijn ook verslagen van bijna dood ervaringen van mensen die de hel hebben gezien. Het zijn eyeopeners voor de mens!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDe menselijke geest registreert niet alleen passief de omgeving maar de menselijk geest schept ook actief een wereldbeeld. Soms overdrijft de menselijke geest in dit laatste aspect. Soms verzint hij een complete (maar onbestaande) wereld. Dit wordt duidelijk bij waanzinnigen: schizofrenen maar ook manisch depressieven. Wij normale mensen zijn minder normaal dan we gaarne zouden wezen. Al valt het meestal niet op, her en er zijn wij ook een tikkeltje waanzinnig.
De meeste mensen, waaronder sommige neurowetenschappers, hebben een foutief beeld van de menselijke geest. Zij denken dat de menselijke geest alleen maar passief registreert. Zij hebben geen oog voor het tweede aspect van de menselijke geest, namelijk de wilde fantasie.
Dat tweede aspect is overigens zowel door de psychologie als door de filosofie bewezen.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> http://www.cip.nl/artikel/31441/De-hemel-is-echt:-
>
> In de herfst van 2008 raakte Eben Alexander zeven
> dagen in coma, waarbij de neocortex - het deel van
> de hersenen dat voor emoties zorgt - compleet
> uitviel. Dat bleek uit hersenscans. Een bacterie
> die zijn brein aanvrat, was hier verantwoordelijk
> voor. "Mijn hogere-orde hersenfuncties waren
> volledig offline," schrijft de chirurg.
Interessant stukje. Is dat ooit geverifieerd? Is er inderdaad rapportage over vanuit de kliniek?
Dat is niet mijn waarheid. Waarheid is van niemand. Waarheid is niet subjectief. De uitdrukkingen “mijn waarheid” en “jouw waarheid” zijn modieuze nietszeggendheden evenals “flabbergasted” en “oh, my God”.
Bovendien is het bewezen dat de menselijke geest actief een “realiteit” schept. Neem onze dromen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?