Johanan Schreef:
——————————————————-
> Is Gods koninkrijk iets dat in ons hart zit?
>
>
> Johanan.
Het koninkrijk is daar waar de koning is!
Boaz.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrans Schreef:
——————————————————-
> Ellen-Josee Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Zolang niet iedereen de boodschap toepast, ligt
> er blijkbaar nog een sluier des geheimenis over en
> is het Koninkrijk nog niet geworden.
>
> Daar ben ik het mee eens. Het moet in elk van ons
> geopenbaard worden.
Een erg moeizaam proces, want ‘dienen’ ligt nogal gevoelig…
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Een erg moeizaam proces, want ‘dienen’ ligt nogal gevoelig…
>
>
Ja, het is niet mensen eigen, Jezus gaf het voorbeeld en we kunnen/mogen als Zijn volgelingen niet minder doen. Zonder zonden kunnen we al niet, maar een juiste keuze maken wel, al zullen we daar weer vaak in falen.
BOAZ Schreef:
——————————————————-
> Johanan Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Is Gods koninkrijk iets dat in ons hart zit?
> >
> >
> > Johanan.
>
> Het koninkrijk is daar waar de koning is!
>
> Boaz.
Zo is dat Boaz. En wat doet die Koning met het Koninkrijk?
Ik bedoel, wat blijft er eigenlijk van over uiteindelijk?
Mat.24; 35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden van hen, die ontslapen zijn.
21 Want daar de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.
22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Maar een ieder in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.
24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en de Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij te niet gedaan zal hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.
25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.
26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.
27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.
28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden aan Hem, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.
Joh.17
10 En al het Mijne is Uwe, en het Uwe is Mijne; en Ik ben in hen verheerlijkt.
11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar dezen zijn in de wereld, en Ik kom tot U.
Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn, gelijk als Wij.
12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam.
Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan,
dan de zoon der verderfenis,
opdat de Schrift vervuld worde.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?