Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Matth 24:14

• Anna Lieze

Je wordt van Ellen zowiezo niet wijzer

• Frans

Wat is het nut van stoken? uiteindelijk verbrand je jezelf.

• ruud

Rom 14,17

• Johanan

Ja,oké,maar wat is het?

Johanan.

• Johanan

Kom mensen lees het boek Daniël eens bvb 7:13,14 en Dan 2:44, in combinatie van Luk 22:28-30.

Johanan.

• Johanan

Jawel hoor,met Ellen is het goed redeneren niks verkeerd mee.

Johanan.

• Ellen-Josee

De vraag was; of het Koninkrijk ‘iets’ is dat in het hart zit. (daar heb ik antwoord op gegeven)

Niet wat het goede nieuws is.

Blijkbaar wil je iets horen?

Ik werd van de tekstplaats (topicnaam) in deze ook niet echt veel wijzer over welke kant je op wilt.

Groet, Ellen

• Johanan

De vraag is toch heel simpel,maar misschien helpt dit;.. lees het boek Daniël eens bvb 7:13,14 en Dan 2:44, in combinatie van Luk 22:28-30.

Johanan.

• Ellen-Josee

Ja, dat zijn eindtijd profetieën.

Maar om het goede nieuws van het Koninkrijk echt te begrijpen helpt het vast ook om om het vers voorafgaand aan Lucas 22: 28-30 te lezen (dus vers 27) en ook:

Mattheüs 20: 25 Jezus riep hen bij zich en zei: ‘Jullie weten dat heersers hun volken onderdrukken en dat leiders hun macht misbruiken. 26 Zo zal het bij jullie niet mogen gaan. Wie van jullie de belangrijkste wil zijn, zal de anderen moeten dienen, 27 en wie van jullie de eerste wil zijn, zal jullie dienaar moeten zijn – 28 zoals de Mensenzoon niet gekomen is om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als losgeld voor velen.’

Volgens mij is dat het geheim en het goede nieuws van het Koninkrijk die nu al neer kan dalen.

Ellen :)

• Frans

Het is dan ook geen geheim, het is de boodschap. :)