Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Matth 24:14

• Johanan

Is Gods koninkrijk iets dat in ons hart zit?

Johanan.

• samuel

Wat bedoel je met iedereen, aangaande ons hart?

• Stefan

Verbazing-wekkend mooi is dat te ontdekken Johanan..;)

Mat.24; 35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.

Joh. 17:6 Ik heb Uw Naam geopenbaard aan de mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uwe, en Gij hebt ze Mij gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard. 7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.

8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

• LeSage

Altijd handig om te weten waar we het over hebben:

9 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. 10 Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. 11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. 12 En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen. 13 Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered. 14 Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.

15 Wanneer jullie dus de “verwoestende gruwel” waarover gesproken is door de profeet Daniël, zien staan op de heilige plaats (lezer, begrijp dit goed), 16 dan moet iedereen in Judea de bergen in vluchten;

Waarom zou het KdH in ons hart moeten zijn?

• Johanan

Hoe kom je aan iedereen.

Ik stel gewoon een vraag,en dan gewoon proberen te antwoorden..

Zal het anders stellen "Wat is Gods koninkrijk?

Johanan.

• Johanan

Dat wordt door veel kerken geleerd,dus daarom de vraag.

Het ’Rijk Gods’… ligt in het innerlijke van de mens”, zegt paus Benedictus XVI in zijn boek Jezus van Nazareth

Voor sommigen is dat alles wat Gods koninkrijk inhoudt: een verandering die in iemand plaatsvindt als hij Jezus Christus aanvaardt en geloof ontwikkelt.

Is Gods koninkrijk gewoon een innerlijke verandering, een koninkrijk dat alleen in ons hart bestaat?

Johanan.

• Anna Lieze

samuel Schreef:

——————————————————-

> Wat bedoel je met iedereen, aangaande ons hart?

Als jij de topics net zo slecht leest als de Bijbel dan is dat de verklaring voor jouw gedrag hier, je denkt dat je bijbelkennis hebt maar ondertussen lees je overal overheen.

• Ellen-Josee

Gods Koninkrijk is de Heerschappij van God.

Dat kan zowel Universeel, als in iemands ‘hart’ plaatsvinden.

Onze Vader, Die in de hemelen zijt. Uw Naam worde geheiligd.

Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, zoals in de hemel zo ook op de aarde.

Ellen

• Johanan

Hier word ik niet veel wijzer van Ellen

Want, wat is dan het Goede nieuws van het Koninkrijk?

Joihanan.

• Anna Lieze

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Gods Koninkrijk is de Heerschappij van God.

> Dat kan zowel Universeel, als in iemands \'hart\'

> plaatsvinden.

Heerschappij = Overheersing, wil jij graag overheerst worden ?