Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods wil.

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> Het voorafgaande is te lezen in de posting van

> Frans: Mijn bijdrage over de H.G.

>

> Daan en Peri gaan daar weer dingen beweren die 1(

> op de persoon (mij) zijn gericht en 2) die niks

> met het onderwerp van Frans te maken hebben.

>

>

> Gepost door: theo ()

>

> Datum: 22 september 2012 21:50

>

>

> Als God wil dat ieder mens gered wordt EN tot

> kennis der waarheid komt wie of wat zou God daarin

> tegen kunnen houden?

ALS God dat zou willen zou niemand Hem tegen kunnen houden, maar waaruit blijkt dat God dat wil.

Oké ik heb hier sommige teksten liggen waaruit sommige mensen opmaken dat er voor ieder mens redding zou zijn, maar er zijn 10 keer zoveel teksten dat dit niet zo is. En ook met het nuchtere verstand erbij genomen kan men zich voorstellen dat er in de Hemel geen Vrede zal zijn met de raddraaiers erbij.

Het spijt me.

Ellen

• theo

Gods schepselen moeten vijanden lief hebben, de Schepper zelf hoeft zijn vijanden niet lief te hebben, De Schepper gooit zijn vijanden nooitophouden in de hel na hun aards bestaan.

Zoiets?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Gods schepselen moeten vijanden lief hebben, de

> Schepper zelf hoeft zijn vijanden niet lief te

> hebben, De Schepper gooit zijn vijanden

> nooitophouden in de hel na hun aards bestaan.

>

> Zoiets?

Nee, mensen kiezen voor of tegen God. Heb jij geen vrije wil gekregen?

• theo

Lees je reactie nou nog eens en bekijk dan nog eens of mijn antwoord ondoordacht is.

• theo

Je draait en kronkelt en geeft geen antwoord op de vraag.

• Gonnie

Vertel waar val jij onder, wat een simpele gedachtegang heb jij, ja een troost voor jou, want zalig zijn de armen van geest.X(

• ¥ Lotje ¥

Het is op sommige plekken zo'n mode om christen te zijn dat iedereen meedoet, gelovig of niet. Dat lijkt wel rooms katholiek, maar we moeten dus niet met de mode meedoen maar Jezus volgen.Zei PERI

Owww waarom Rooms Katholiek Er achter PERI is dat nu een steek . De liefde waar je het over heb . Ik voel wat haat nu inplaats liefde , want je weet dat ik RK bent .En wat bazelt je nou weer . je moet eerst met de mode mee doen in jou geval een t-shirt aan en nu ineens weer niet met de mode mee doen . Weet je ik vind dit nu lariekoek van je .

En ik heb mij vast laten houden door je nu . Wat ik jammer vind want ik wilde toen straks al af sluiten . Een gepraat van niks geweest bij deze………..

Zo de merel zeg………. Dat ik daar weer ingestapt bent . Doeggiessssssssssssssss

• perihelium

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Het is op sommige plekken zo'n mode om christen te

> zijn dat iedereen meedoet, gelovig of niet. Dat

> lijkt wel rooms katholiek, maar we moeten dus niet

> met de mode meedoen maar Jezus volgen.Zei PERI

>

> Owww waarom Rooms Katholiek Er achter PERI is dat

> nu een steek . De liefde waar je het over heb . Ik

> voel wat haat nu inplaats liefde , want je weet

> dat ik RK bent .En wat bazelt je nou weer . je

> moet eerst met de mode mee doen in jou geval een

> t-shirt aan en nu ineens weer niet met de mode mee

> doen . Weet je ik vind dit nu lariekoek van je .

> En ik heb mij vast laten houden door je nu . Wat

> ik jammer vind want ik wilde toen straks al af

> sluiten . Een gepraat van niks geweest bij

> deze………..

> Zo de merel zeg………. Dat ik daar weer

> ingestapt bent . Doeggiessssssssssssssss

Rooms katholiek omdat iedereen in de roomse familie's dat is, daar hoeft geen geloof aan te pas te komen.

• Ellen-Josee

Het voordeel is: dit snap jij tenminste :D

• Frederik D

Het leerstuk van de vrije wil is onbijbels. Zowel Luther als mede Calvijn verwierpen daarom dat leerstuk, dat onder meer door Erasmus verdedigd werd. Dat het WTG diverse ketterijen omarmt, verbaast mij niet. Maar dat hedendaagse orthodoxe christenen het ketterse dogma van de vrije wil omarmen, verbijstert mij. En wel in hoge mate omdat het leerstuk van de vrije wil niet alleen onschriftuurlijk is maar ook theologisch ondoordacht is.