Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods wil.

• theo

Het voorafgaande is te lezen in de posting van Frans: Mijn bijdrage over de H.G.

Daan en Peri gaan daar weer dingen beweren die 1( op de persoon (mij) zijn gericht en 2) die niks met het onderwerp van Frans te maken hebben.

Gepost door: theo ()

Datum: 22 september 2012 21:50

Als God wil dat ieder mens gered wordt EN tot kennis der waarheid komt wie of wat zou God daarin tegen kunnen houden?

• perihelium

Alverzoening is niet Bijbels. Wanneer Jezus bijvoorbeeld vast stelt, dat degenen, die de Heilige Geest lastert "geen vergeving in eeuwigheid “ heeft, doch ”schuldig aan eeuwige zonde is (Mark.3:29), bedoelt hij daarmee in alle eeuwigheid. In de paralleltekst voegt Matthëus daaraan toe, dat er voor deze persoon geen vergeving zal zijn, “noch in deze eeuw, noch in de toekomende” (Matt. 12:32). Tot “de toekomende” behoort de gehele toekomst na de terugkeer van Jezus Christus.

De mens heeft een vrije wil en kan besluiten God te verwerpen. Dan zal een dergelijk iemand uiteindelijk in de poel des vuur belanden en opbranden en niet meer bestaan. Het alles verterende vuur van de vuurzee zal al het brandbare materiaal, lichaam en ziel, verteren (Matt 10:28). Daarom dat de werking van het vuur op de slechte mensen hen de eeuwige dood brengt. http://www.ucg-holland.nl/documents/Supplement_2009-3_mei-juni.html

• theo

Wat dacht je.

Je dacht:

Ik zoek een tegenbericht en pleur dat neer want dan hoef ik geen rechtsstreeks antwoord te geven op een tamelijk zinnige en zinvolle edoch ook eenvoudige vraag?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Wat dacht je.

>

> Je dacht:

>

> Ik zoek een tegenbericht en pleur dat neer want

> dan hoef ik geen rechtsstreeks antwoord te geven

> op een tamelijk zinnige en zinvolle edoch ook

> eenvoudige vraag?

Het antwoord is: de vrije wil van de mens

theo Schreef:

> Als God wil dat ieder mens gered wordt EN tot

> kennis der waarheid komt wie of wat zou God daarin

> tegen kunnen houden?

• theo

De vrije wil van de mens belemmert Gods wil??

De mens is sterker dan God?

Conclusie:

De Schepper is machteloos t.o.v. zijn schepselen.

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> De vrije wil van de mens belemmert Gods wil??

>

> De mens is sterker dan God?

>

> Conclusie:

> De Schepper is machteloos t.o.v. zijn schepselen.

Net zoals Perihelium al schreef : De mens mag zelf beslissen.

En je hebt gezien wat er van komt. 1 grote doffe ellende in deze wereld.

Daarom is redding niet voor iedereen weggelegd .Niet omdat God dit niet wil, maar de mens wil niet.

Als God alles laat zoals het is, zal er nooit iets veranderen..

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> De vrije wil van de mens belemmert Gods wil??

>

> De mens is sterker dan God?

>

> Conclusie:

> De Schepper is machteloos t.o.v. zijn schepselen.

Dat is jouw conclusie. De mens heeft een vrije wil en kan besluiten God te verwerpen.

• theo

Het schepsel de macht…de Schepper machteloos dus.

• Johanan

Een ondoordacht antwoord theo.

Jehovah zou graag zien dat alle mensen naar hem zouden luisteren,maar dat is een Utopie en dat weet jij heel goed.

De gave van de vrije wil is uniek,en geeft mensen de gelegenheid zelf over hun leven te beslissen.

Toen God de eerste mens schiep, formeerde hij meer dan alleen maar een lichaam met hersenen.

Ook schiep God Adam en Eva niet opdat ze verstandeloze robots zouden zijn.

Hij schonk hun het vermogen van de vrije wil. En dat was een schitterend geschenk, want ;..God zag alles wat hij gemaakt had en zie! het was zeer goed;…Genesis 1:31. Ja, volmaakt is zijn activiteit;…Deuteronomium 32:4.

Wij allen hebben waardering voor deze gave van de vrije wil omdat we het niet op prijs stellen als al onze gedachten en daden worden voorgeschreven zonder dat wij ooit ergens zelf een keus in hebben.

Was het echter de bedoeling dat de prachtige gave van de vrije wil zonder beperkingen werd aangewend?

Het antwoord daarop is NEE.!

In aanwijzingen die aan de vroege christenen werden gegeven, antwoordt Gods Woord: ..Weest als vrije mensen, en gebruikt toch uw vrijheid niet als een dekmantel voor slechtheid, maar als slaven van God;…1 Petrus 2:16.

Ja Jehovah wil dat mensen leven en van het leven genieten,maar wel binnen de grenzen van zijn rectvaardige maatstaven.

Voor het algemeen welzijn zijn er beperkingen nodig. De vrije wil moest daarom wettelijk gereglementeerd worden.

Anders zou er anarchie ontstaan.

Daarom is deze wereld ook door en door slecht,met alle gevolgen van dien.

Johanan.

• ¥ Lotje ¥

Je zelf misschien . ???God hou je niet tegen . Gods wil is wet . dus als jij /ik anders wil zou God wel ( een hartig woordje) met je hebben Denk je ook niet .Straffen misschien om dat je niet luisteren wil……….