Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Argumenten voor groep 2 ( De H. Geest is geen persoon).

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Dat weet ik peri.

> Verleden zondag kwamen er een paar dames, het was

> jaaaaaaaaaren geleden, aan mijn deur en heb ik

> dezen te woord gestaan.

> Vrij snel kwam het weer naar voren dat het geen

> zin heeft om te lang met hen van gedachten te

> wisselen. Het gesprek stokt meestal, van mijn kant

> dan, als er gezegd wordt dat alleen zij de

> Bijbelse Waarheid verkondigen. Dan is het voor mij

> direct over en sluiten maar.

> Overigens waren het erg leuke Surinaamse vrouwen,

> erg beleefd en leuk aangekleed:) Ik kreeg zelfs

> een uitnodiging om de Koninkrijkszaal te betreden

> (ca. 150 mtr. van hier), om mee te maken hoe “zij”

> te werk gaan. Uiteraard heb ik geen behoefte op de

> uitnodiging in te gaan.

>

> Douce

Ja keurige mensen, net als mormonen die je hier minder ziet. Ik ga het gesprek ook meestal aan, maar als het om de kern van de zaak gaat dan haken ze af en krijg je een boekje en/of uitnodiging. Maar het is een mooie gelegenheid om het evangelie te verkondigen, wie weet plant je een zaadje.

• Douce.

't Was ook een horrorscenario om nooit te vergeten, omdat dit veel kapot heeft gemaakt.

Zelf heb ik een schapenvacht over mijn bank, waar die lieve miauwende viervoeter graag gebruik van maakt:)

Douce

• samuel

Lekker hoor zo`n warme schapenvacht, kan ik me wel iets bij voorstellen. :)

• Daan

Als de Heilige Geest een persoon is, waarom is die persoon dan niet als een persoon verschenen? En als de heilige geest geen persoon is, wat is hij dan wel? De heilige geest is de kracht van God die met Pinksteren op de discipelen werd uitgestort. Zie : Handelingen 2:17, 18 en door middel van deze kracht verrichtte God zijn scheppingswerken.

Genesis 1:2 : De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren.

Zie ook Mattheus 3:16 en Handelingen 2:3, 4

Door middel van dezelfde kracht werden de schrijvers van de bijbel geinspireerd.

De HG is geen persoon, is mijn mening.

• Frederik D

Ik neig ertoe om te denken dat de opvatting dat de HG een persoon, een persoonlijkheid, is, niet des Bijbels is.

Als we nu steggelen over de HG, is straks het onderwerp de status van Jezus?

• Frederik D

Als Jezus geen deel is van de Drie-eenheid of Twee-eenheid, wat is Jezus dan wel volgens de unitariërs? Een aparte god naast God de Vader? Of slechts een profeet?

• Frederik D

Ja, en?

• Frederik D

Er zijn westerse islamgeleerden die denken dat de islam ontstaan is als een unitaristische sekte binnen het christendom.

• Frederik D

JG's zijn gewoon christenen, zij het geen gewone christenen.

• Frederik D

JG's zijn christenen.

Vroeger achten protestanten dat alleen protestanten christelijk waren. Maar ook RK gelovigen zijn christenen.