Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De heilige Geest volgens groep1

• samuel

Helemaal mee eens! :)

• samuel

Inzicht en begrip van zaken.

• 'en passant'

nihil

• samuel

Heb je wel eens gelezen over De Hoeksteen en het Fundament? En waarop dat gebouwd is?

• 'en passant'

nihil

• samuel

Marith Schreef:

——————————————————-

> De hoeksteen is Christus,

Tot zover klopt het, maar daarna ga je de mist in Marith!

Het fundament is door de apostelen en de profeten: 19 Zo zijt gij dan geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods, 20 gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, terwijl Christus Jezus zelf de hoeksteen is.

het fundament is Petrus,

> de rots dus,maar niet de de Nieuwe Tempel of Kerk

> Om dit te begrijpen is meer nodig dan de letter

> Samuël.

Nee Marith de nieuwe tempel dat is de wedergeboren Geest gevulde christen: 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? 20 Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam.

Dus ja je begrijpt dat ik je verhaaltje niet als echt of waar kan beschouwen, daar ik weet wat de ware tempel Gods is.

> En helaas omdat dit ontbrak en ontbreekt ontstond

> de kerk van Petrus en eigende zij zich een

> vooraanstaande plaats toe.

> Dit in tegenstelling met de ‘kerk’ van Johannes.

Er is geen kerk van Johannes de kerk is het lichaam van Jezus Christus de christenen, waarvan Jezus Christus het hoofd is: 27 Gij nu zijt het lichaam van Christus en ieder voor zijn deel leden.

15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; 18 en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente.

De gemeente is dus de kerk!

>

>

• LeSage

Hoe dan ook:

Jij noemde een tekst van jezus die stelt dat uit een mensenhart allerlei nare dingen voortkomen

Ik stel dat je deze opmerking niet moet veralgemeniseren, er zijn genoeg gelovigen uit wier hart liefde, trouw, en eerlijkheid voortkomt. En ik fundeer dat ook met een tekst van jezus waarin hij zegt dat in sommige gevallen hoeren en tollenaars gelovigen voor zullen gaan in het Koninkrijk.

ik heb daar verder niets aan toe te voegen.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Hoe dan ook:

>

> Jij noemde een tekst van jezus die stelt dat uit

> een mensenhart allerlei nare dingen voortkomen

>

> Ik stel dat je deze opmerking niet moet

> veralgemeniseren, er zijn genoeg gelovigen uit

> wier hart liefde, trouw, en eerlijkheid voortkomt.

> En ik fundeer dat ook met een tekst van jezus

> waarin hij zegt dat in sommige gevallen hoeren en

> tollenaars gelovigen voor zullen gaan in het

> Koninkrijk.

>

> ik heb daar verder niets aan toe te voegen.

Nu lieg je alweer met dat gelovigen voorgaan.

• LeSage

perihelium Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Hoe dan ook:

> >

> > Jij noemde een tekst van jezus die stelt dat

> uit

> > een mensenhart allerlei nare dingen voortkomen

> >

> > Ik stel dat je deze opmerking niet moet

> > veralgemeniseren, er zijn genoeg gelovigen uit

> > wier hart liefde, trouw, en eerlijkheid

> voortkomt.

> > En ik fundeer dat ook met een tekst van jezus

> > waarin hij zegt dat in sommige gevallen hoeren

> en

> > tollenaars gelovigen voor zullen gaan in het

> > Koninkrijk.

> >

> > ik heb daar verder niets aan toe te voegen.

>

>

> Nu lieg je alweer met dat gelovigen voorgaan.

je spreekt kwaad van me, peri. Lees:

Math 21:16 (NBG)

28 Wat dunkt u? Iemand had twee kinderen. Hij ging naar de eerste en zeide: Kind, ga en werk vandaag in de wijngaard. 29 En hij antwoordde en zeide: Ja, heer, maar hij ging niet. 30 Hij ging naar de tweede en sprak evenzo. En deze antwoordde en zeide: Ik wil niet, maar later kreeg hij berouw en ging toch. 31 Wie van de twee heeft de wil van zijn vader gedaan? Zij (de overpriesters) zeiden: De laatste. Jezus zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, de tollenaars en de hoeren gaan u voor in het Koninkrijk Gods.

• perihelium

U geloofde hem niet, de tollenaars en de hoeren wel. En ook al zag u dat, u hebt u niet willen bedenken en hem alsnog willen geloven.