Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De heilige Geest volgens groep1

• M*j*r**

Het ga je goed hoor Samuel.

Veel succes met je “discussies” (= ik heb altijd gelijk) met andere prikkers.

• samuel

Nog steeds geen speld tussen te krijgen!

• samuel

Dank je!

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ook? Ik ga niet met jouw ontkenningen mee. Ik geloof dat de Vader God is, de Zoon Jezus Christus God is en dat de heilige Geest God is. Of maakt God niet levend?

Is het niet zo dat God de Geest schenkt aan wie Hij wil, zo door de Geest de gelovige levend maken?

God schenkt geen persoon en Jezus stuurt geen persoon, wel de trooster de Geest die ons God doet kennen en begrijpen.

God zit op de troon, Jezus zit aan Zijn rechterhand en de Geest heeft enkel een staanplaats?

IK hoor daarom bij groep 2, maar waar ik ook sta, je zou er toch weer iets anders van maken, is het niet ?

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Ook? Ik ga niet met jouw ontkenningen mee. Ik

> geloof dat de Vader God is, de Zoon Jezus Christus

> God is en dat de heilige Geest God is. Of maakt

> God niet levend?

>

> Is het niet zo dat God de Geest schenkt aan wie

> Hij wil, zo door de Geest de gelovige levend

> maken?

>

> God schenkt geen persoon en Jezus stuurt geen

> persoon, wel de trooster de Geest die ons God doet

> kennen en begrijpen.

>

> God zit op de troon, Jezus zit aan Zijn

> rechterhand en de Geest heeft enkel een

> staanplaats?

>

> IK hoor daarom bij groep 2, maar waar ik ook sta,

> je zou er toch weer iets anders van maken, is het

> niet ?

Waarom beschuldig je me Frans? En ga je nog aangeven waar staat dat de heilige Geest door iedereen kan werken?

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Dat heb ik ontvangen, en toch ben ik geen vrouw!

> :)

Ten aanzien van de Heer staan wij allemaal in ontvankelijke zin, zowel mannen als vrouwen.

:)

• Frans

Zelfs Nebucadnesar en koning Darius van Babylon werden door Gods geest geraakt en handelden op een bepaald moment daarnaar. Ongelovige leiders tot God door de Geest sprak tot hen.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> Zelfs Nebucadnesar en koning Darius van Babylon

> werden door Gods geest geraakt en handelden op een

> bepaald moment daarnaar. Ongelovige leiders tot

> God door de Geest sprak tot hen.

Een paar ongelovige leiders is al wat anders dan door iedereen en wil je nu echt beweren dat er geen onderscheid is?

• Douce.

Om nog maar te zwijgen over Kores, een man naar Gods hart..

Maar natuurlijk kan de Heilige Geest iets bewerkstelligen in ongelovigen, maar dan is de achterliggende gedachte altijd het “plan Gods” voor Zijn volk destijds en nu voor de Gemeente (even kort door de bocht).

De persoonlijke wandel en doop van/met is een ander chapiter.

Maar een onderwerp als de Heilige Geest is niet zomaar wat, is niet voor beginners zal ik maar zeggen:)

Douce

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Een paar ongelovige leiders is al wat anders dan door iedereen en wil je nu echt beweren dat er geen onderscheid is?

God maakt geen onderscheid, wie zich openstelt voor Hem zal daarnaar handelen en zich bekeren als dit naar Zijn wil is. Hoe dan ook, het was dus de H. Geest die hen raakte want daar ging het om.