Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Voorlopige stand i.v.m. de vraag of de H. Geest een persoon is.

• keessie

Je kunt tot God bidden, je kunt tot Jezus bidden, je kunt niet tot de Heilige Geest bidden, je kunt wel met de Heilige Geest bidden tot Jezus of God.

• samuel

Je geeft geen antwoord! Bidden is praten met God of met Jezus en dus ook met de heilige Geest, vandaar ook de doop in de naam van de vader de Zoon en de heilige Geest. Bidden is niet alleen op je knieën met je handen gevouwen zitten Keessie! Bidden is een conversatie!

Nu nog de vraag beantwoorden of een kracht een persoonlijkheid heeft Keessie?

• keessie

Een persoonlijkheid als een mens/persoon bedoel je?

• samuel

Waar hebben we het nu over?

Heeft een kracht nu een persoonlijkheid of niet?

• keessie

De Heilige Geest is geen persoonlijkheid in die zin dat het een Persoon is lees eens wat ik aan Steven schreef (die overgens afhaakte).

Bid jij met de Heilige Geest of tot de Heilige Geest zoiets formuleerde ik net ook al Samuel niet direct schrijven eerst denken.

• keessie

Trouwens hoe zou je tot de Heilige Geest kunnen bidden als diegene hem niet bezit.

• 'en passant'

nihil

• samuel

keessie Schreef:

——————————————————-

> De Heilige Geest is geen persoonlijkheid in die

> zin dat het een Persoon is lees eens wat ik aan

> Steven schreef (die overgens afhaakte).

Als Hij een persoonlijkheid heeft is het ook een persoon Keessie!

> Bid jij met de Heilige Geest of tot de Heilige

> Geest zoiets formuleerde ik net ook al Samuel niet

> direct schrijven eerst denken.

Geef nu gewoon eens antwoord.

En ja ik nodig Hem uit en ik bid in Hem en met Hem en laat mij leiden door Hem.

• samuel

Is God een drie-eenheid? Als jij dan bid tot wie bid jij dan?

• keessie

Samuel ik heb antwoorden gegeven je praat in de geest van Steven en das jammer.

Maar ik hou het voor gezien laters.