Lotje heeft hier meerdere keren dingen over mij neergezet die ik hier zelf nooit bekend heb gemaakt. Dus doet zij aan privacy schending.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> privacy schending.is dat je me uitschold in mijn
> PB als moderator zijnde en vernederd. je moet het
> nog eens een keer durven.
Een prive bericht is prive dus dat is geen privacy schending. Jij weet dus duidelijk niet wat het woord betekent.
In dit bericht doe je nu overigens weer aan privacy schending.
Van Dale woordenboek:
PER-SOON (de; m,v; meervoud: personen)
1 individu, mens: het kost drie euro per persoon; mijn persoontje ik; in persoon zelf
2 (juridisch) mens of organisatie met rechten en plichten: er zijn natuurlijke personen (mensen) en rechtspersonen
3 (taalkunde) elk van de drie klassen van de persoonlijke voornaamwoorden: de eerste persoon (spreker), de tweede persoon (toegesprokene), de derde persoon (persoon of zaak waarover men spreekt)
IN-DI-VI-DU (het; o; meervoud: individuen, individu's)
1 ieder mens of persoon op zichzelf
MENS (zelfstandig naamwoord)
1 (de; m,v; meervoud: mensen) het hoogst begaafde wezen op aarde: de mens is sterfelijk; geen mens niemand; wel alle mensen! allemachtig; de inwendige mens versterken eten en drinken2(het; o) (minachtend) vrouw: mens, wat heb je?
Aangezien de Heilige Geest, geest is, is het dus geen mens of individu.
Maar goed, jij ziet de Heilige Geest dus als een persoon en niet als Geest. Dus iemand van vlees en bloed. Want een mens/persoon/individu is van vlees en bloed.
Aangezien jij zegt dat je de Heilige Geest “hebt”, kan je misschien van deze persoon eens een foto maken en die hier op het prikbord plaatsen. Dan weten de prikkers ook hoe de Heilige Geest, zijnde een persoon, er uitziet.
Marith Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Dus je nu je dit beaamt, is de heilige Geest
> die
> > dus ook de Vader is en de Zoon, nu een kracht
> of
> > een persoon?
>
>
> Hij is de Levenskracht of Adem of het Woord van de
> Vader in de persoon van de Zoon
Dank je. Zo vind ik het het beste omschreven. Ik had het zelf niet zo kunnen verwoorden.
Als ik bv onderstaande versen lees, dan kan ik me bij de Heilige Geest geen persoon voorstellen, wel de Levenskracht of Adem of het Woord, zoals je zegt.
“De persoon van de Zoon” zie ik ook niet als een letterlijk mens.
Ik ga er iedere keer vanuit dat de meeste christenen het over 3 afzonderlijke personen hebben met menselijke eigenschappen. Misschien dat als Frans de discussie klaar heeft, dat men het eerst maar eens over het begrip “persoon” kan hebben.
Ik wilde je vragen hoe jij dan “persoon” uitlegt (ik krijg dat blijkbaar niet voor elkaar), maar misschien moet ik even wachten op de discussie
Ef. 3
14 Daarom buig ik mijn knieën voor de Vader,
15 die de vader is van elke gemeenschap in de hemelsferen en op aarde.
16 Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest,
17 zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde.
18 Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen,
19 ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid.
20 Aan hem die door de kracht die in ons werkt bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij vragen of denken,
of
35 De engel antwoordde: ‘De heilige Geest zal over je komen en de kracht van de Allerhoogste zal je als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind dat geboren wordt, heilig worden genoemd en Zoon van God.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Hij heet de heilige Geest, Geest weet je wel!
Dus de Heilige Geest is een naam volgens jou?
Het is een persoon die Heilige Geest heet?
Ik kan jou niet meer volgen.
Ik gaf elders al aan dat iedereen misschien eerst eens kan uitleggen wat hij/zij onder “persoon” verstaat, want anders wordt het een oeverloze discussie. Of zo je wilt, “Persoon” met een hoofdletter. Of mensen daar ook nog onderscheid in maken.
Ik wacht verder wel waar Frans mee komt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?