Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Politiek, geloof, en Wilders

• samuel

Dus je had niet op de PVV gestemd Gonnie?

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Je hebt het over mensen die voor oorlogssituaties vluchten, die volgens jou over het algemeen door het westen worden veroorzaakt, en dat het hier beter is en mensen met of zonder oorlogssituatie

> voor het westen kiezen en dat wij dat ook zouden doen. Wat is er hier beter als wij oorlogen veroorzaken zodat vluchtelingen hier willen komen die de meesten hier over het algemeen niet willen hebben? Klinkt behoorlijk onzinnig en ondoordacht.

Wie zegt dat de meesten ze hier niet willen hebben? We hebben ze indertijd zelf naar hier gehaald. Daar is alles mee begonnen, de onderlinge haat die is beginnen ontstaan hebben we vooral aan Amerika te danken. vele van de vluchtelingen zijn verarmt door alle boycot vanuit het westen tegen die landen. Ook al kan het in sommige gevallen gerechtvaardigd zijn, de gewone mensen werden wel het slachtoffer.

Op sociaal gebied hebben ze het hier gewoon beter, ondanks tegenstand van de Wildersen onder ons.

• Frans

Ben ik het mee eens.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Je hebt het over mensen die voor

> oorlogssituaties vluchten, die volgens jou over

> het algemeen door het westen worden veroorzaakt,

> en dat het hier beter is en mensen met of zonder

> oorlogssituatie

> > voor het westen kiezen en dat wij dat ook zouden

> doen. Wat is er hier beter als wij oorlogen

> veroorzaken zodat vluchtelingen hier willen komen

> die de meesten hier over het algemeen niet willen

> hebben? Klinkt behoorlijk onzinnig en

> ondoordacht.

>

> Wie zegt dat de meesten ze hier niet willen

> hebben? We hebben ze indertijd zelf naar hier

> gehaald. Daar is alles mee begonnen, de onderlinge

> haat die is beginnen ontstaan hebben we vooral aan

> Amerika te danken. vele van de vluchtelingen zijn

> verarmt door alle boycot vanuit het westen tegen

> die landen. Ook al kan het in sommige gevallen

> gerechtvaardigd zijn, de gewone mensen werden wel

> het slachtoffer.

> Op sociaal gebied hebben ze het hier gewoon beter,

> ondanks tegenstand van de Wildersen onder ons.

Je hebt het over oorlogssituaties die mensen ontvluchten en vervolgens dat wij ze hier hebben gehaald en dat het hier op sociaal gebied beter is. Ik weet niet welk punt je maken wil maar zoals je het brengt klopt het van geen kant.

• theo

Alma Schreef:

——————————————————-

> Als christenen hebben we de plicht om te zorgen

> voor mensen die het minder hebben, of dat nu

> landgenoten zijn of niet. Wel denk ik dat we niet

> zomaar geld moeten storten, maar ook moeten kijken

> wat we aan de oorzaak van de armoede kunnen doen.

>

> Ik snap trouwens niet dat mensen die zich christen

> noemen op een Wilders kunnen stemmen.

100% mee eens maar ja, dat wisten jullie al en is dus geen nieuws.

> groet

>

> Alma

• ¥ Lotje ¥

de wet op aarde is

Artikel 1 Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren

Artikel 3 een ieder heeft recht op leven

Artikel 6 Een ieder heeft waar hij zich OOK bevindt, het recht als persoon erkend te worden voor de wet.

Dat is het politieke gebeuren .

Het geloof .is wat jij zelf doet met je mede mens, hoe jij daar tegen over staat . hoe jou karakter is om te helpen zoals het moet.

Wilders . is politiek en dat bord is een eindje verderop . . En hoe en wat daar mensen over denken is eigen persoonlijk heid.

Nederland en vreemdelingen . Wij Nederlanders gaan ook ergens anders wonen . De aarde is niet bepaald voor die en die en die . De aarde is Door God gegeven om er op te wonen . Waar maak niet uit .Of je nou in China , Italië . in Hoboken of Nederland woont.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Je hebt het over oorlogssituaties die mensen ontvluchten en vervolgens dat wij ze hier hebben gehaald en dat het hier op sociaal gebied beter is. Ik weet niet welk punt je maken wil maar zoals je het brengt klopt het van geen kant.

Wat klopt er dan niet? misschien ben je te jong, ik heb het zien ontstaan in de beginjaren zestig.

• perihelium

Beste Lotje, als je meer plaatst dan een enkele zin zonder taalfouten weet iedereen dat je het ergens anders vandaan hebt. Daar is niks mis mee, maar zou je zo vriendelijk zijn om er een (aanklikbare) bron bij te zetten. Bedankt! :)

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Je hebt het over oorlogssituaties die mensen

> ontvluchten en vervolgens dat wij ze hier hebben

> gehaald en dat het hier op sociaal gebied beter

> is. Ik weet niet welk punt je maken wil maar zoals

> je het brengt klopt het van geen kant.

>

> Wat klopt er dan niet? misschien ben je te jong,

> ik heb het zien ontstaan in de beginjaren zestig.

Ik denk dat je oorlog en economische vluchtelingen door elkaar haalt en als wij ze hierheen hebben gehaald dan zijn het geen vluchtelingen.

• ¥ Lotje ¥

De bovenste is van de rechten van de mens . De rest is van mij zelf . En ja ik kan goed taal en talen . Doe niet zo vernederend want dat doe ik tegen jou ook niet . . Jij heb/ had ook je fouten en daar zeik ik ook niet over . Klaar, en gewoon prikken waar het over gaat . Ben er vandoor nu, want heb zo een feest . dus doeg.

En dit is geen enkele zin . En was het dat ,wat dan nog . Ik hou niet van lange stukken . Want dat leest toch geen hond . Misschien steek je daar iets van op Steven ;)