Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Politiek, geloof, en Wilders

• Frans

Vroeger zou dat allemaal geen probleem geweest zijn, door de politiek komen nu deze gewone mensen ook allemaal in de problemen, terwijl zij niets verkeerd doen.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Dat is een grote beschuldiging en spreekt tegen dat vluchtelingen over het algemeen juist naar het westen toe willen gaan.

Ja, zeg in het (vrije) westen nooit iets dat tegen hen in gaat. Haha.

Het IS hier gewoon beter, daarom kiezen ze onze landen, logisch, zouden wij ook doen.

• LeSage

Alma Schreef:

——————————————————-

> Als christenen hebben we de plicht om te zorgen

> voor mensen die het minder hebben, of dat nu

> landgenoten zijn of niet. Wel denk ik dat we niet

> zomaar geld moeten storten, maar ook moeten kijken

> wat we aan de oorzaak van de armoede kunnen doen.

>

M.i. bezuinigen op ontwikkelingsgeld dat naar corrupte regeringen gaat, en doneren aan goed controleerbare projecten

> Ik snap trouwens niet dat mensen die zich christen

> noemen op een Wilders kunnen stemmen.

>

Ik wel. Als je ziet hoeveel geld er in bodemloze putten terecht komt……… terwijl je daar zelf voor het minimumloon 40u per week voor moet werken….

> groet

>

> Alma

• LeSage

inderdaad, en niet alleen niets verkeerd doen, maar ook voorkomen wordt dat zij een beroep op overheidsgelden doen.

wat daar achter zit is het gevolg van een totaal verkeer overheidsbeleid in de jaren 70 en 80. e zijn nu helemaal doorgeslagen - dankzij Wilders die m.i. beter had moeten weten. Nu willen we zelfs jongeren die jarenlang helemaal in NL zijn geintegreerd, het land uitzetten ('gevallen-Mauro')

Maar wat nu? Je bent christen en hoe zet je dit verkeerde beleid nu weer recht?

• LeSage

waarom heb je daar geloof voor nodig? Kan een atheist niet net zo goed zich sociaal opstellen?

En wat is dan het extra wat geloof hierin kan bieden?

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Maar wat nu? Je bent christen en hoe zet je dit verkeerde beleid nu weer recht?

Als je de capaciteiten hebt de politiek ingaan ? Zou een christen dat wel kunnen maken ?

Ik denk dat ieder in zijn/haar omgeving al velen van die mensen kan steunen,

Ik heb er zelf ervaring mee dat het , zij het dan erg moeilijk, toch op te lossen is. Het blijft veel geven en weinig of niks nemen. Dat is een keuze.

• Gonnie

Wat probeer jij nu te insinueren, ik heb mij nooit over mijn politieke voorkeur hier op het bord uitgelaten, ben jij nu een vies spelletje aan spelen.?

En nee, ik heb nooit enig sympathie gehad voor Wilders.!!

• LeSage

Ik denk dus dat dát een reden is waarom een flinke groep SP-stemmers gelovig christen zijn. En dan niet alleen vanwege vreemdelingen maar ook vanwege zorg.

Vervolgens hebben daar weer veel van om strategische redenen PvdA gestemd, en nu maar hopen……..

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Dat is een grote beschuldiging en spreekt tegen

> dat vluchtelingen over het algemeen juist naar het

> westen toe willen gaan.

>

> Ja, zeg in het (vrije) westen nooit iets dat tegen

> hen in gaat. Haha.

>

> Het IS hier gewoon beter, daarom kiezen ze onze

> landen, logisch, zouden wij ook doen.

Je hebt het over mensen die voor oorlogssituaties vluchten, die volgens jou over het algemeen door het westen worden veroorzaakt, en dat het hier beter is en mensen met of zonder oorlogssituatie voor het westen kiezen en dat wij dat ook zouden doen. Wat is er hier beter als wij oorlogen veroorzaken zodat vluchtelingen hier willen komen die de meesten hier over het algemeen niet willen hebben? Klinkt behoorlijk onzinnig en ondoordacht.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> waarom heb je daar geloof voor nodig? Kan een

> atheist niet net zo goed zich sociaal opstellen?

> En wat is dan het extra wat geloof hierin kan

> bieden?

Om iemand te helpen moet je op z'n minst geloven dat het verschil maakt.