Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Politiek, geloof, en Wilders

• Frederik D

Jolink is een domme onderbuikpopulist.

• theo

Dat ken ik niet.

Is dat een gebrek aan cultuurkennis van mij?

• Douce.

Inderdaad.

Douce

• theo

Douce Schreef:

——————————————————-

> Inderdaad, de bakermat van het antisemitisme zou

> je Luther kunnen noemen, als je (citaten uit) zijn

> geschriften leest.

>

> Douce

Met in acht neming van cultuur en tijd en omstandigheden en voorgeschiedenis… in bepaalde opzichten; Inderdaad.

• Frederik D

Je trekt toch de racistische kaart. Is het jou echt ontgaan dat de rechtbank Wilders heeft vrijgesproken van racisme? Weet jij wel wat racisme is?

• Douce.

Hebben ze in Friesland geen kranten?:D Het AD stond er bol van, nog maar te zwijgen over de ingezonden brieven.

Douce

• keessie

Mee eens liefde behoort te overwinnen daat kun je alles mee winnen, maar het kwaad zit in de genen ga het laatste bijbelboek nog maar eens lezen Theo dan zul je zien/lezen wat gaat komen uiteindelijk zal het recht zegevieren maar niet voor een ieder de mens is velen dialogen aangegaan en beloftes gedaan die gedoemd waren te falen en zo zal het straks niet anders zijn.

Waakzaam blijven das het motto, primaire zijn alle mensen gelijk.

• theo

Dan ben je het dus niet eens met Jesaja of Jesaja is het niet eens met jou;

Dat is niet erg hoor, ik heb ook best moiete met sommige uitspraken van sommige bijbelschrijvers,.

Jesaja 45: 22 Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer. 23 Want Ik heb gezworen bij Mij zelf, waarheid is uit mijn mond uitgegaan, een woord dat niet zal worden herroepen: dat voor Mij elke knie zich zal buigen, dat bij Mij elke tong zal zweren

• keessie

Eeen ieder zal buigen inderdaad, als een crime voor de rechter staat zal hij of zij ook inzien dat het niet goed was maar daarmee ontloop je de opgelegde straf niet Theo

• Marjorie

Alma Schreef:

——————————————————-

> Als christenen hebben we de plicht om te zorgen

> voor mensen die het minder hebben, of dat nu

> landgenoten zijn of niet. Wel denk ik dat we niet

> zomaar geld moeten storten, maar ook moeten kijken

> wat we aan de oorzaak van de armoede kunnen doen.

>

> Ik snap trouwens niet dat mensen die zich christen

> noemen op een Wilders kunnen stemmen.

>

> groet

>

> Alma

Deze plicht geldt niet voor niet-gelovigen/ andersdenkenden?