Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Politiek, geloof, en Wilders

• keessie

Wil ik wel op inhaken de mensen willen zelf muren op zich heen bouwen kijk maar hoeveel schuttingen er staan in vooral nieuwbouw wijken.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nee, Theo, het ontgaat jou waarop ik doel.

>

> Je zingt gewoon mee in het koor van de hetzerige

> onderbuikpopulistische Wilders-haters.

>

> Sorry. Maar we laten het hier maar bij.

Repliek:

Je huilt gewoon mee met de wolven van de populistische onderbuikgevoelens van de Wilders clan.

• keessie

Dat houdt dus in een dialoog gaan voeren en hoe ver ga je daar mee bv 2e Paasdag inruilen voor het suikerfeest om zo maar wat te noemen?

• keessie

Maar je pikt Wilders er wel uit Theo dan is mijn vraag nogmaals waarom.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Het staat er wel.

> Jammer dat je dat niet gewoon toe kunt geven, of

> mij op zijn minst kunt vertellen wat jij vindt dat

> er staat.

Het staat er niet, die tekst gaat daar niet eens over. Als je serieus er op ingaat praten we wel weer verder.

• Frederik D

Ik heb een rationele argumentatie gegeven. Niets onderbuik.

• theo

Omdat de topic er over gaat natuurlijk.

Bovendien is Wilders bij uitstek de figuur die zich op dit onderwerp als de vader des vaderlands opwerpt, als de redder van Nederland.

Wilders denkt ook dat Nederland een dorp is en niks te maken te maken heeft net de buitenwerld zoals vroeger de stam en later de ommuurde stad.

• keessie

Theo had dat antwoord gelijk gegeven, dit is tenminste een antwoord.

• theo

Gepost door: theo (—.sub227.ddfr.nl)

Datum: 15 september 2012 22:27

Tsjonge jonge jonge.

Moet ik mij verdedigen . Het lijkt wel of ik verantwoording af moet leggen.

Maar goed om van het gezeur af te zijn ( ik heb trouwens volgens mij ooit wel eerder mijn argumenten gegeven.)

We leven niet meer als stammen in een dorpje.

We leven niet meer in ommuurde steden.

We leven niet meer in een provincie of een land, we leven in een grote wereld die dankzij de media is opengebroken.

Daar waar vroeger je buren in bittere armoede leefden of een man weduwnaar werd/een vrouw weduwe dan was het de gewoonte dat familie zich veelal ontfermden over de kinderen of er werd een pan soep gegeven uit de eigen armoede.

Dat soort verhalen zijn overvloedig bekend bij alle prikkers neem ik aan want onze (groot)ouders leefden in zo'n tijd.

“”De kerk“” met al hun lek en brek heeft ook dikwijls bijgestaan hoewel daar ook wel schrijnende gebeurtenissen zijn voorgevallen waarbij we dan meteen ook weer moeten bedenken dat protestante kerken hun geld ook bijeenscharrelden met centen en halve centen.

De joodse vluchtelingen uit Portugal die rijk waren en ongeveer diezelfde tijd de joodse vluchtelingen uit Polen die arm waren heeft de Nederlandse economie en kennis zelfs vooruit geholpen hoewel de geschiedsschrijvers zeggen dat die rijke joden uit Portugal hun arme joodse geloofsgenoten uit Polen volkomen aan hun lot over lieten.

De hugenoten zijn hier heen gevlucht.

Vlak voor WO2 sloot Nederland de grenzen voor Duitse joodse vluchtelingen, wat dat aangaat is er niks nieuws onder de zon met nu.

Vluchtelingen moeten geholpen worden.

Was jij het niet die elders schreef dat je niet welkom zou zijn in andermans huis?

Vrienden van ons hebben 2 jaar lang een gezin 2 uit Joegoslavie in huis gehad.

Vluchtelingen moeten geholpen worden en waar armoede heerst moet getracht worden daar verandering in te brengen.

Niet alleen als christelijke opdracht maar ook als atheistische humaniteit.

:“”Maar al die extremistische moslims dan theo? En al die banen die worden in gepikt door de Polen? Heb jij je ogen dicht dan theo? Zie je het gevaar dan niet?“”

Natuurlijk wel, al die brullende gillende opgefokte halve zolen vanwege een film of een koranverbranding, we zien het met afgrijzen aan.

Net als al die blanke nederlandse joelende voetbalhooligans…toch?

En die groepen Marokaanse jongeren en die groepen blanke Nazi aanhangers met bijpassende kleding, ik kom er liever niet al te dicht in de buurt met mijn smalle schoudertjes met een zachtaardig uiterlijk.

Nederland voor de Nederlanders, natuurlijk, zeker als het economisch wat minder goed gaat.

Het is allemaal de schuld van de joden of de hugenoten of de asielzoekers of blonde meiden of de christenen of de atheisten.

Menigmaal heb ik hier geschreven dat we tijdens onze vakanties veel concentratiekampen hebben bezocht met als dieptepunt Auswitsch, ik heb in de gaskamer gestaan en heb de ovens gezien en heb er bij staan janken als een kind.

Wanneer je weet dat een deel van de moslims in de gordijnen klimt vanwege een filmpje of een bladzijde van de koran te verbranden dan kun je er ook voor kiezen om dat niet te gaan doen of je kiest er voor om olie op het vuur te gooien.

Wanneer je weet dat je mij kunt pakken en ernstig kwetsen omdat ik stotter of een scheve neus heb of een bochel of een houten poot dan kun je dat uitspreken om mij op de kast te krijgen.

Rassenhaat is in onze omgeving behoorlijk aan de orde , zeker sinds de moord op Marianne Vaatstra. Inmiddels is het vrijwel zeker dat het een blanke bekendee van Marianne geweest moet zijn.

Hier wonende buitenlanders hebben evenveel rechten als Nederlanders , we zijn wereldburgers. Nederlandse boeven en buitenlandse boeven dienen volgens het Nederlandse bestraft te worden.

Jij noemde de antiWilders figuren populisten , de bedoeling daarvan is natuurlijk met gelijke munt terugbetalen want de antiWilders figuren noemen Wilders een populist.

Ik stop er nu maar even mee, genoeg getypt , ik hoop dat ik nu op de juiste wijze en tot jullie tevredenheid verantwoording heb afgelegd.

Overigens hoeft niemand het met me eens te zijn, net zo als met geloofs/bijbelse vragstukken maar ik gruw van racisten.

• keessie

Ja maar je haalt er veel bij wat eigenlijk weer niet in dit geval opgaat, want zoals de politiek nu gevoerd wordt gaat heel europa naar de slachtbank blinder ogen.

Feit is wel dat Wilders dat inziet en daarom een andere koers wil varen maar die geen kans van slagen heeft.

Uiteindelijk is het bekend onder de kenners hoe het geheel af zal lopen Theo.

Je hebt een kort antwoord gegeven op waar het over ging, dat houdt niet in dat een Christen niet op zo'n partij behoor te stemmen das mijn mening.