Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Politiek, geloof, en Wilders

• theo

Asjeblieft zeg !!

Wil je eerst even nadenken voor je wat spuit.

• keessie

Ware gezicht van de islam is overheersen je onderwerpen aan hun geen vrijheid hebben niet kunnen/mogen kiezen hun godsdienst als de ware zien Israel vervloeken das de islam.

• Daan

FrederikD heeft wel een punt.

Maar ik bemoei mij er verder niet mee.

Tot wederoren.

• theo

Daan Schreef:

——————————————————-

> FrederikD heeft wel een punt.

Dat ik zou willen of zou hebben geschreven dat ik 100 miljoen vluchtelingen in Nederland zou willen hebben?

Vind je dat een punt nav van mijn tamelijk lange uiteenzetting?

>

> Maar ik bemoei mij er verder niet mee.

>

>

> Tot wederoren.

• LeSage

Volgens mij wel.

• LeSage

keessie Schreef:

——————————————————-

> Ware gezicht van de islam is overheersen je

> onderwerpen aan hun geen vrijheid hebben niet

> kunnen/mogen kiezen hun godsdienst als de ware

> zien Israel vervloeken das de islam.

Voor zover ik moslims ken, is de ware islam

-vrede stichten en bewaren

-het bouwen van scholen

-het bouwen van ziekenhuizen

-het betalen van een geloofsbelasting.

Wat jij vertelt over de islam komt ook voor, maar vaker heeft dat meer met ordinaire machtsbelustheid te maken dan met werkelijk geloof. Een van mijn vrienden die een moslim is zei me laatst ‘het doet me zo’n pijn als ik weer een stel idioten Allah hoe Akbar hoor schreeuwen, want dat betekent dat de ene moslim weer andere moslims heeft omgelegd'

Wat kan ik nou doen om mijn vriend te troosten?

je kunt ongeveer hetzelfde zien bij christenen hier op het prikbord. Er zijn hier christenen die alles verketteren wat niet hun eigen geloof is, en er zijn hier ook christenen die de liefde voor de medemens superhoog in hun vaandel hebben staan.

Precies zo als hier gaat het ook tussen moslims; er is geen enkel verschil.

• keessie

Nou die keren dat ik er geweest ben en gesproken heb met mensen daar en dan hoofdzakelijk mannen komt met name toch de onderdrukking van de vrouw naar voren, ook met relatief jonge moslims ook bij hun die ik in huis gehad heb hier.

Ze hebben iets in hun genen op een of andere manier, dialoog voeren oke maar dan onze kant op en dat heeft het westen al meer dan genoeg gedaan mijn inziens, zij moeten zelf maar eens over de brug komen als ze bruggen willen bouwen.

• Frederik D

Ik weet zeer goed wat ik zeg.

Wil jij honderd miljoen economische vluchtelingen in Nederland?

• LeSage

keessie Schreef:

——————————————————-

> Nou die keren dat ik er geweest ben en gesproken

> heb met mensen daar en dan hoofdzakelijk mannen

> komt met name toch de onderdrukking van de vrouw

> naar voren, ook met relatief jonge moslims ook bij

> hun die ik in huis gehad heb hier.

klopt.

Die heb je bij behoudende moslims.

Maar ik heb de laatste tijd nogal veel vrouwelijke collega's uit de moslimhoek, en allemaal niet ouder dan pakweg 35. En het loopt allemaal vrolijk door elkaar heen. Sommige met hoofddoek, anderen niet. Sommige met zo'n lange jurk aan en anderen gewoon in spijkerbroek. En ik heb niet het idee dat er ook maar eentje tussen loopt die zich onderdrukt voelt.

Integendeel. Zoals ze zich uiten ….. ze nemen bepaald geen hand voor de mond of ze het nu tegen een man of een vrouw hebben.

hoe was dat 60 jaar geleden bij ons, kees?

Hoe lang geleden is het nog dat een werkende vrouw ook bij ons niet aan de orde was?

En hoe zit het ook alweer met de vrouw in het ambt? En priesteressen in de rk kerk? Kun jij je zoiets voorstellen?

> Ze hebben iets in hun genen op een of andere

> manier, dialoog voeren oke maar dan onze kant op

Moet je ier es met Samuel een discussie voeren. precies hetzelfde. en dat is toch geen moslim

> en dat heeft het westen al meer dan genoeg gedaan

> mijn inziens, zij moeten zelf maar eens over de

> brug komen als ze bruggen willen bouwen.

dat komen ze. En ze doen het verd. snel als je dat vergelijkt met al die eeuwen die wij nodig hadden om een beetje normaal menselijk te worden.

niets menselijks dat ons vreemd is, Keessie….. geef ze een beetje tijd en help een beetje mee te sturen de goede kant op. Wij christenen konden er ook wat van……

• theo

Staan die aan de grens te wachte dan, 1oo miljoen vluchtelingen?

De vluchtelingenkampen in Pakistan en her en der in Afrika wel eens op tv gezien?

Ik schreef dat de wereld klein is geworden dankzij de media.

Het dorp is wereldomvattend geworden en wereldomvattend dienen problemen opgelost te worden.

Als we NU 100.000 vluchtelingen op zouden moeten vangen in samenwerking met de andere landen om ons heen dan mogen/moeten die 100.000 vluchtelingen toegelaten worden.

Ontwikkelingssamenwerking ipv ontwikkelingshulp.

Voor zover mogelijk de nood lenigen in de landen ter plekke.

Echter; niet “maar wat roepen” in de trant van; alle moslims zijn terroristen en we moeten elke moskee sluiten want kerken in moslimlanden mag ook niet - en eigen stam uh volk eerst - etc. etc.

Die 100 miljoen vluchtelingen noem je om het belachelijk te maken.