Wat bedoel jij met die opmerking van of ik die draad al weer kwijt ben, kijk dat bedoel ik nu met die rotte vrucht die jij afwerpt, daar herken ik je in dat het hele geloof van jouw interessant gedoe van jou is. Nogmaals jij bent een bedriegster.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlperihelium Schreef:
——————————————————-
> Frederik D Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Ik heb gewezen op in dit verband relevante
> > bijbelpassages. Maar je had geen boodschap aan
> die
> > bijbelpassages. Mag van mij. Maar noem je zelf
> dan
> > geen bijbelgetrouwe christen. Noem je zelf
> > bijbelontrouwe christen.
>
>
> Die teksten waar je geen verwijzing naar geeft
> zijn voor Joden en ik ben geen Jood.
In bijv Deuteronomium 13 staat wanneer jij iemand moet stenigen.
O, maar dat is voor Joden zeg je.
Oké, maar dan is de rest van de bijbel, dus ook het NT, ook niet voor jou bestemd, hoe gelovig je ook bent.
De brieven van Paulus bijvoorbeeld. Die zijn niet aan jou gericht, maar aan de mensen c.q. gemeenten van zo'n 2000 jaar geleden.
Das nou jammer.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> Geloof en gehoorzaamheid horen bij elkaar.
Ja, maar dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag. Het kan wel bij elkaar horen, maar als je gelooft en niet gehoorzaamt, zet het geen zoden aan de dijk.
Jij kan wel geloven maar dat betekent dus niet dat je automatisch de Zoon gehoorzaamt.
Dag Perihelium,
Het is al naar voren gekomen, maar gewoon een schriftplaats neerzetten is natuurlijk nogal gemakkelijk… Ik ervaar persoonlijk je posting hier alsof je een beetje wilt slaan met de bijbel. Natuurlijk kan ik het mishebben.
Verder is dit schriftplaats voor elk Christen welbekend, denk ik, maar gezien ik over de jaren een beetje je postings heb gelezen, heb ik niet het idee dat je van mening bent dat “iedereen die in de zoon gelooft” eeuwig leven zal verkrijgen, maar iedereen die zoals jij gelooft.
Iedereen geeft er uiteraard een beetje zijn eigen invulling aan.
Persoonlijk geloof ik dat een leven als Christen van mezelf een beter mens maakt, dan ik was geweest zonder geloof. Ik denk ook niet dat het aan ons is om te bepalen op wie de gramschap van God rust, Jehovah wil immers niet dat iemand vernietigd wordt (2 Pe 3:9)… Persoonlijk denk ik dat we dan ook als Christen moeten proberen zo'n houding aan de dag te leggen… Een diepe liefde te hebben voor mensen die “dwalen” als schapen zonder herder (Mat 9:36)… Dat kunnen we dan doen door hen over Jehovah en zijn zoon en hun diepe liefde voor de mensheid te spreken (Mat 28:19,20)… Niet voor niets spreekt de bijbel van “goed nieuws”.
M*j*r** Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Geloof en gehoorzaamheid horen bij elkaar.
>
> Ja, maar dat is natuurlijk geen antwoord op de
> vraag. Het kan wel bij elkaar horen, maar als je
> gelooft en niet gehoorzaamt, zet het geen zoden
> aan de dijk.
> Jij kan wel geloven maar dat betekent dus niet dat
> je automatisch de Zoon gehoorzaamt.
Een dood geloof is geen geloof..
Jakobus 2:26
geloof zonder daden (gehoorzaamheid) is dood.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?