Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus is gekomen om ons waarvan te redden?

• ¥ Lotje ¥

De hel is de hel . Éen God een hel een hemel ………..

de hel is een verschrikkelijke plaats voor straf voor hen, die Christus buiten hun leven sluiten

• Johanan

Waarom theo, gebruikte Jezus deze gelijkenis?

Johanan.

• Johanan

Je bedoeld dus de brandende hel,waar mensen eeuwig gevolterd worden.

Of anders gezegd eeuwig in een brandend vuur;… Ja toch ?

Johanan.

• Frans

Ik moet er niet aan denken, eeuwig vuur ja, maar folteringen?

• ¥ Lotje ¥

Wat daar allemaal gestookt word weet ik niet .Ik denk geen kolen

• Gonnie

Het zal Samuel een worst wezen als alle zielen eeuwig branden, als hij het maar niet is, want die ziel is zo zelfverzekerd dat hij meent er zeker zelf niet te komen.;)

• Ellen-Josee

Tuurlijk komt Samuel niet in de hel, Samuel is vrijgekocht door het bloed van de Here Jezus :)

Jezus heeft ook gezegd: wie niet voor mij is, is tegen mij. Dat geldt ook voor zijn volgelingen.

Dus dat wederspannige gedrag van jou zal zeker gevolgen hebben. Nu duidelijk?

Ellen

• Gonnie

Oh, vertel wat voor gevolgen.?:S

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Johannes 3:36

> Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de

> Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet

> kennen;

integendeel, Gods toorn blijft op hem

> rusten.

En? Gehoorzaam jij de Zoon?

Wie gehoorzaamt o.a. onderstaande?

22 Maar Ik zeg u: Een ieder, die in toorn leeft tegen zijn broeder, zal vervallen aan het gerecht. Wie tot zijn broeder zegt: Leeghoofd, zal vervallen aan de Hoge Raad, en wie zegt: Dwaas, zal vervallen aan het hellevuur.

25 Wees vriendelijk jegens uw tegenpartij

39 Maar Ik zeg u, de boze niet te weerstaan, doch wie u een slag geeft op de rechterwang, keer hem ook de andere toe;

44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen

46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat voor loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij alleen uw broeders groet, waarin doet gij meer dan het gewone? Doen ook de heidenen niet hetzelfde?

Een kleine greep van Jezus' woorden om te gehoorzamen.

Nu wil ik niet vervelend doen, maar dit bord al jaren lezende, merk ik niet echt veel van die gehoorzaamheid.

Reken jezelf dus niet rijk door zomaar aan te nemen dat je eeuwig leven hebt “door alleen maar in de Zoon te geloven”. Gelukkig hebben we daar Joh. 3:36 waar staat dat je de Zoon ook nog moet gehoorzamen want wie dat niet doet “zal dat leven niet kennen” . Het staat er echt! En zo is het. Geen smoesjes meer met teksten als “als je gelooft ben je gered”. Want doen de RK niet net zo? Doen de JG niet net zo? Doen de Evang.Gem. niet net zo? Doet PKN niet net zo?

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Oh, vertel wat voor gevolgen.?:S

Daar had je het zelf over. Of ben je nu de draad al weer kwijt? :S