Nog een keertje dan; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15911331/15917447/de-zoon#msg-15917447
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> >36 Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem zijn
> alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in
> eeuwigheid. Amen.
>
> >En Hem plaatsen daar, waar Hij door de massa niet
> verwacht wordt, is het geloof ontvangen.
>
>
> Dat is in het hart..van de Nieuwe Schepping.
Kan iemand zich hierin vinden? Ik bedoel het met deze reactie eens zijn, of het ook zo voelen?
Als het geloof, de opgewekte beleving is in de mens die hem hiermee verder brengt in zijn ontwikkeling betreft de zaken aangaande God, dan gaat het om ‘zaken’ die de mens veranderen. Wat verandert er en hoe komt dat.
Als de bijbelteksten spreken over Hem, waardoor alles een Nieuwe Schepping is, dan is het geloof wat die verandering onderhoudt ook uit Hem. Dat schrijf ik vaker; het geloof van de Zoon.
Als dit veranderingsproces een verhogen van Hem betekent, in relatie met het af-leggen of ont-wikkelen van datgene wat niet van Hem is, de oude mens, dan verandert de mens, door Hem, van een natuurlijk in een geestelijk, omdat Hij, de Zoon, uit God is.
Dan wordt de mens uiteindelijk een Nieuwe Schepping, uit Hem, door Hem en tot Hem, omdat het geestelijke uit God, uit Gods Koninkrijk is, en in gaat- en uit gaat..en weide vindt..(de parabel van de Herder en de Deur, en Hij die daardoor ingaat)
Alles wordt bewerkstelligt, door de Zoon. Dat wat uit, door en tot het -nieuwe hart- is. ‘'Ik heb u een Nieuw hart gegeven’'..wat ‘'rondpompt’' wat uit Hem is, de Geest, om te redden en heiligen wat van Hem is. En zo een Nieuwe Schepping maakt van de mens…Mens.
Dat lees ik in het topic.
Marith Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > thomas Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > >36 Want uit Hem, en door Hem, en tot Hem
> zijn
> > > alle dingen. Hem zij de heerlijkheid in
> > > eeuwigheid. Amen.
> > >
> > > >En Hem plaatsen daar, waar Hij door de massa
> > niet
> > > verwacht wordt, is het geloof ontvangen.
> > > Dat is in het hart..van de Nieuwe Schepping.
> >
> >
> > Kan iemand zich hierin vinden? Ik bedoel het
> met
> > deze reactie eens zijn, of het ook zo voelen?
>
> Wat bedoel je met 'Hem plaatsen daar,waar hij
> door de massa niet verwacht wordt?'
> Kunnen wij Hem ergens plaatsen? Of openbaart Hij
> zichzelf?
Daarmee doel ik op het buiten de mens houden van Jezus Christus, als een historisch figuur van toen en onbereikbaar lijkt.
Het aanbidden van de Zoon, maar de Zoon niet kunnen plaatsen.
Marith Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Ja, mooi Marith.
> >
> > Daarom ook, hoe iets bijzonder waardevols het
> > geloof is.
>
> Ja klopt, het is een geschenk en een geschenk
> wordt aangenomen al dan niet, nooit opgedrongen
> want dan is het een vergiftigd geschenk.
Exact. En dat is een les in mijn leven gebleken; jarenlang ‘achterna gezeten’. Totdat er iets geraakt werd, waaruit mijn leven verandert. Het opdringen kan inderdaad een valkuil zijn. Ook dat is een les.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?